Милиардерите в технологичния свят се увеличиха с още един.

Най-новият представител на супербогатите е Джеф Лоусън, съосновател и изпълнителен директор на компанията за комуникационни и облачни услуги Twilio.

Неговото състояние възлиза на 1.2 млрд. долара, главно поради дела му от 5% в компанията, пише Forbes.

Богатството му се удвои през последните три години благодарение на нарасващата популярност на мобилните приложения. Twilio, която набра 150 млн. долара - до оценка от 1.2 млрд. долара от IPO през 2016 г., в наши дни вече струва над 19 млрд. долара, като само през 2019 г. акциите на компанията поскъпнаха с 66%.

За последните 12 месеца поскъпването е още по-впечатляващо – скок от 146%.

Като сериен предприемач, Лоусън вкусва успеха за първи път още в училище, когато стартира бизнес за заснемане на видео от различни събития. Тогава главно го търсят за заснемане на еврейския ритуал бар мицва.

До завършването на гимназия роденият в Детройт предприемач изкарва до 5 хил. долара на седмица от снимане на сватбени тържества.

Лоусън стартира първия си интернет стартъп Versity.com, докато учи в University of Michigan. Порталът дава достъп до записки от лекции, като негови потребители са колегите на Лоусън в университета.

На по-късен етап той разработва оригиналния сайт за продажба на билети на StubHub в ролята на технически директор в компанията.

След като се дипломира от колежа, Лоусън минава на интервю в Amazon през 2004 г. за отдел, който разработва облачни услуги. Той работи 15 месеца върху това, което впоследствие ще се превърне в златна кокошка за компанията - Amazon Web Services (AWS).

Лоусън почерпил вдъхновение от наученото. „Цялата идея, че можете да предложите инфраструктура като услуга е някак умопомрачително”, казва той пред Forbes през 2016 г.

Осъзнавайки, че комуникацията е изключително важна за всеки бзинес, който е основавал, Лоусън решава да приложи модела на AWS в нова облачна комуникационна платформа.

Така той стартира, Twilio заедно с приятелите си Евън Кук и Джон Уолтюс през 2008 г. Кук напуска компанията няколко години по-късно, докато Уолтюс продължава да има роля в бизнеса и притежава дял на стойност 250 млн. долара.

Базираната в Сан Франциско фирма осигурява инструменти за разработчици за изграждането на гласови, видео или текстови функции във всяко уеб мобилно приложение. Първият им клиент - PhoneMyPhone.com, използва продуктите за уебсайт, който позволява на потребителите да въведат телефонния си номер, така че да получат обаждане, за да намерят телефона си, когато не знаят къде са го оставили.

Други технологични стартъпи забелязват потенциала на Twilio. Когато Hulu подготвят стартирането на своя план за абонамент за стрийминг услугата си, компанията използва продуктите на Twilio, за да изгради контактен център за обслужване на нови клиенти.

Когато платформата за споделяне на файлове Box подобрява сигурността на потребителите си, това се случва чрез имплементирането на система за оторизация с текстови съобщения на Twilio.

Компанията има клиенти и извън технологичния сектор. Гигантът в търговията с хранителни стоки на дребно Walmart използва тяхна платформа, за да изпраща оферти на телефоните на потребителите, докато полицията във Филаделфия разчита на Twilio за създаване на анонимна линия за сигнали чрез текстови съобщения.

Днес платформата на Twilio обслужва хора в над 180 страни - от Свазиленд и Азербейджан до Швейцария и Бразилия.

Приходите на компанията нарасват от 88.8 млн. долара през 2014 г. до 650 млн. долара през 2018 г., а активните регистрации на потребители скачат от 17 хил. до 64 хил. през същия период.

11 нови милиардери през тази година, един от тях е българинИма един елитен клуб, пълен с предприемачи и инвеститори от най-различни страни и индустрии - този на милиардерите

Между 2017 и 2018 г. приходите на Twilio скачат с 63%, но нетната загуба също расте от 63.7 млн. долара, до 121.9 млн. долара. Въпреки това, инвеститорите са уверени в бъдещето на компанията, тъй като платформата таксува клиентите си на база потребление.

С други думи, колкото повече клиенти използват услуги, създадени на базата на платформата на Twilio, толкова повече приходи има дружеството.

"Имаме възможност, която се пада веднъж на поколение, да направим революция на един от най-големите пазари на IT комуникации”, казва Лоусън по време на представянето на финансовите резултати на компанията през април тази година.

„Все още сме в началото на нашето пътуване, не мога да бъда по-горд от нашия екип и съм развълнуван за пътя, който ни предстои”, добавя той.