Когато Мин-Лианг Тан започнал да продава оборудване за игра на видеоигри преди 13 години, много хора не вярвали в идеята му.

„Чувах всички да казва „Гейминг? Това не е ли за деца?” Никой не искаше да навлиза в гейминга”, казва той, пред CNN.

Днес, базираната в Сингапур компания Razer е един от най-големите производители на хардуер и софтуер за гейминг в света с пазарна оценка в размер на 1.6 млрд. долара. Голяма част от успеха на компанията се дължи на ранното навлизане в света на електронния спорт, където закоравелите геймъри се конкурират професионално за слава и пари.

Razer създава продукти като слушалки, контролери и клавиатури. Всичко обаче започнало през 2005 година с мишка за компютър създадаена специално за игра.

Казахме си, че ще излезем с нещо, което ще изяде всички други мишки на пазара, разказва Тан. „Поради това кръстихме първата си мишка Razer Boomslang, на името на африканска дървесна змия”, добавя той.

Футуристичният дизайн на Boomslang веднага я отличава от останалата периферия за настолни компютри по това време. Компанията продава продукта си със слоган, който в последствие ще дефинира цялата бизнес история на проекта – „От геймъри за геймъри”.

През годините, Razer разработват стотици продукти, включително лаптопи и смартфони. Компанията се опитва да посрещне търсенето на ултра чувствителни продукти, които са особено важни в света на електронния спорт, където всяко минимално забавяне може да коства спечелването на дадена игра.

„Говорим за събития с награден фонд в размер на десетки милиони долари, където загуба или победа може да бъде въпрос на една милисекунда, ако някой кликне по-бързо”, казва Тан.

Компанията продължава да пуска нови и нови подобрени модели на оригиналната си мишка, като най-новият носи името Mamba Hyperflux – продукт, който се зарежда безжично от пада за мишка.

Razer имат над 1500 служители и две централи – в Сингапур и Сан Франциско. Компанията има офиси по света, включително в Сеул, Шанхай и Хамбург.

Въпреки всичко това, Razer има още работа за да убеди инвеститорите в своята устойчивост на пазара.

Приходите на компанията скачат с 39% до 274 млн. долара през първата половина на 2018 година, сочат данните за последния период, за които има наличен отчет. Въпреки това, Razer излиза на загуба, поради което цената на акциите на дружеството поевтиняха с близо 60% през последната година.

Това логично се отразява на личното състояние на Тан, който преди бе обявен за най-младия милиардер в Сингапур, натрупал парите си сам. След срива на акциите на Razer, състоянието на Тан също пада до 690 млн. долара към края на миналата година.

Видеоигра издуха по продажби всички холивудски продукции Не филм, нито музикален албум, а видеоигра постигна рекорд в развлекателната индустрия

Въпреки силната конкуренция от страна на фирми като европейския гигант Logitech, Тан е уверен за бъдещето на Razer, посочвайки, че търсенето на подобрени геймърски продукти се увеличава, движено главно от популярността на електронния спорт.

През тази година, онлайн геймингът ще направи официалния си дебют сред осаналите класически спортове на Югоизточните Азиатски Игри в Манила - ключово постижение за индустрията. Razer вече е обявен като официален гейминг спонсор на събитието.

„Това е сериозен бизнес, поради което инвестираме здраво в него”, добавя Тан.