8 промени в диетата, които да направите в края на зимата

4754
8 промени в диетата, които да направите в края на зимата

Зимата може да е изпълнена с радостта на Коледа и празниците, но е и студено време, което води до повече вируси и по-голяма вероятност да се разболеем, особено в края й, когато организмът ни е на прага на изтощението.

И тук на помощ идва храната, която може да ни помогне да се противопоставим на много от отрицателните въздействия, които студеното време има върху тялото ни. Ето някои от нещата, които трябва да включите в менюто по това време на годината.

1. Червени чушки

Витамин С е известен с това, че намалява умората, като същевременно укрепва имунната система, която е жизненоважна по време на по-студените месеци. Цитрусовите плодове обикновено се приветстват като храната, която съдържа най-големи количества витамин С и се бори срещу настинките.

Червените чушки съдържат три пъти повече витамин С от портокала и са много по-ефективни, казват специалистите. Те също съдържат фитохимикали и каротеноиди (които му придават пигмента), по-специално бетакаротин, които ви даряват с антиоксиданти и имат противовъзпалителни свойства.

2. Пушена сьомга

Един от основните недостатъци на студеното време е сухотата, която причинява на кожата ни, но яденето на пушената сьомга може да помогне. "Освен че са необходими за сърцето, здравето на мозъка и очите ни, Омега-3 и Омега-6 мастни киселини, открити в пушената сьомга, играят съществена роля в структурата и външния вид на кожата.

Мастните киселини са включени в клетъчните мембрани на епидермиса (горния слой на кожата) и образуват матрица около клетките, което спомага за създаването на бариера на кожата и предотвратява дехидратацията й.

3. Гъби

Гъбите са чудесно допълнение към зимната диета заради антивирусните и антибактериални свойства, които притежават и които се борят с инфекцията. В частност, гъбите са изключителен източник на витамин D, който помага да увеличите имунитета.

Те осигуряват редица основни хранителни вещества, като селен, който е антиоксидант, както и ниацин, калиева мед и фосфор. Освен това гъбите осигуряват протеини, витамин С и желязо.

Студено ли ти е? Значи отслабвашИли как да загубим няколко грама, без да си мърдаме и пръста

4. Сирене

Както витамин С, така и витамин D е много важна част от всяка зимна диета поради ползите, които носят за нашето психическо здраве. Има причина топлото лятно слънце да ни усмихва и това е изобилието от витамин D, който ни дава.

Ето защо той играе решаваща роля в превенцията на заболяванията и поддържането на оптимално здраве, а дефицитът му може да ни накара да се чувстваме сънливи, летаргични и демотивирани.

Добрата новина? Сиренето е известно като храна, която повишава нивата на витамин D, наред с яйчен жълтък, портокалов сок, соево мляко, зърнени храни, риба тон, скумрия и сьомга.

Подобни статии

Най-четени статии

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg