Френската компания за луксозни стоки Hermès е генерирала 19 млн. юана, или 2.7 млн. долара, продажби от бутика си в южния китайски град Гуанджоу, в първия ден след повторното му отваряне след края на карантината, според публикация на Women's Wear Daily.

Hermès, която е известна със своите дамски чанти и копринени шалове, получава доставка от редки чанти, сред които и инкрустирана с диаманти модел Himalaya Birkin, се казва в публикацията.

Заможни хора от провинция Гуандун, чиято столица е Гуанджоу, посещават магазина миналата събота, за да си закупят обувки, мебели и кожени стоки.

Продажбите само за първия ден са на стойност 2.7 млн. долара, според WWD, като се смята, че това е най-голямата сума отчитана от бутик в Китай.

Тя е индикация за това, че китайските потребители, в това число тези, които пазаруват луксозни стоки, са готови да започнат да пазаруват отново след облекчаването на блокадите свързани с коронавируса.

Заводите за луксозни парфюми във Франция произвеждат дезинфектантLVMH - компанията-майка на Louis Vuitton, реорганизира съоръженията си за производство на парфюми, за да прави дезинфекциращи средства по време на пандемията от коронавирус

От Hermès не са потвърдили официално за отчетената рекордна сума.

Провинция Гуандун бе поставена под частична блокада в началото на февруари и бе най-засегнатата провинция след Хъбей с 1 532 потвърдени случая и 8 жертви.

Блокадата в Ухан официално приключи на 8 април, а транспортните центрове на града възстановиха дейността си под засилени мерки за безопасност.