Christian Dior се превърна в поредната западна марка, която се наложи да се извинява на Китай, след като компанията използва карта, която, според Пекин, представя грешно територията на страната.

Френската луксозна марка беше разкритикувана в китайските социални медии, след като служител на компанията използва в презентация карта на Китай, която не включва Тайван.

Тайван е под самоуправление от 50-те години на миналия век, но официалната позиция на Пекин е, че островът е китайска провинция.

От Dior се извиниха за "грешката в представянето", направена от служител на компанията.

Скандалът избухна след появата на анонимно видео, в което се твърди, че служител на Dior изнася реч в университет в Китай, по време на която показва въпросната карта, пише BBC.

То предизвика огромни реакции в социалните медии, като потребителите се оплакваха, че Dior не уважава териториалните претенции на Китай.

"Изявлението на Dior" беше сред 10-те най-търсени неща в Weibo днес.

След поднесеното извинение от Christian Dior обявиха, че са провели "щателно проучване", добавяйки, че "ще се заемат сериозно" с въпроса.

В последните години потребителите на китайските социални медии агресивно критикуват компаниите, които, според тях, променят териториалните претенции на Китай.

Страната е огромен пазар на луксозни стоки, така че те нямат намерение да рискуват да получат лоша публичост или пък бойкот заради това, че са обидили китайските потребители.

От Versace трябваше да се извиняват през август, след като в Китай сметнаха, че една от тениските на марката внушава, че Хонконг и Макао са независими територии.

Coach и Givenchy също бяха подложени на критики заради начина, по който представят територията на Китай върху своите облекла.

Авиокомпании и хотелски вериги също трябваше да поднасят своите извинения, след като сред възможностите за резервации бяха посочили Тайван като отделна държава, а не като част от Китай.