Как да бъдем във форма за цял живот

10591
Как да бъдем във форма за цял живот

За много от нас остаряването и покачването на тегло вървят ръка за ръка. Повечето възрастни качват средно по 1.5 кг на всеки четири години.

„Покачването на теглото не е задължително да се случи с напредване на възрастта“, казва Елиза Зийд, автор на „По-млади следващата седмица“. Доказателство за това са Кристи Бринкли, Сандра Бълок, Холи Бери. Има няколко правила, които трябва да спазвате по време на всяко десетилетие, за да останете във форма. Вижте кои са те.

20-те години

Капанът: Пиенето

Алкохолът е виновен. Дали заради Happy hours, късните купони или събиранията с момичетата, но той добавя доста калории към дневната ви доза, наред с късната пица.

Как да се предпазите: Много от нас не биха искали да изпият няколко безалкохолни, а ще си поръчат няколко коктейла, но имайте предвид, че дори мохитото е по-калорично от колата. Малък шот има 100 калории, чаша вино 120 калории, а бирата е около 150.

За да не попаднете в капана на течните калории, редувайте чашата алкохол с вода или сода. Много ресторанти удвояват количеството вино, което поръчвате, като ви доливат постоянно. Затова бъдете внимателни.

Капанът: Храненето навън

Порциите в ресторантите са големи (средно меню съдържа около 1 495 калории). Хората, които се хранят в компания, пък консумират с 18% повече калории, отколкото ако са сами.

Как да се предпазите: „Ще излизам на вечеря, затова ще хапна нещо леко за обяд“. Звучи ли ви познато? Въпреки че е логично да приемете по-малко калории, в крайна сметка консумирате повече. За да не се нахвърлите въху храната в ресторанта, хапнете преди тръгване твърдо сварено яйце или малко кисело мляко, за да укротите глада.

Когато отидете, поръчайте първи, защото според проучване вечерята, която поръчват приятелите ви, влияе и върху вашия избор. Най-лесният начин да изберете е като вземете подобрена версия на нещо, което бихте направили вкъщи.

Така вместо салята с пилешка пържола на скара, поръчайте салата с бейби спанак, гриловани пилешки флейки, орехи и круши. Здравословно и различно.

Капанът: Връзките

Никой не е спасен от любовното увлечение. Според проучване жени, които излизат на среща, качват средно по 6 килограма за пет години, тези, които живеят с приятеля си – 8 килограма, а след като се омъжат – 10 килограма.

Хората, които живеят с някого, подсъзнателно копират начина на хранене на партньора си. Затова не е учудващо, че често жени консумират повече калории, отколкото са им необходими.

Как да се предпазите: Ако избирате риба на грил пред бургера, много вероятно е и вашият партньор да ви последва скоро. Здравословното хранене не е скучно, опитвайте екзотични плодове и зеленчуци, експериментирайте с нискокалорични варианти на любимите храни, откривайте нови вкусове. Сериврайте храната в по-малки чинии и така ще се предпазите от напълняване.

Ако сте на късна среща, не е задължително да бъде на вечеря и кино. Защо не пробвате нова тренировка във фитнеса или не се разходите из парка. Така, вместо да трупате калории, ще горите. Освен това двойките, които споделят активности заедно, имат по-силна връзка.

30-те години

Капанът: Теглото след раждане

Коремчето на принцеса Кейт изчезна само няколко дни след раждането, но близо 60% от майките на 1-2 годишни деца все още не са загубили килограмите от бременноста.

Как да се справите: Липсата на сън, която съпътства гледането на новороденото, повишава хормона на глада, особено за мазно и сладко. Ето защо младите майки често посягат към т.нар джънк храни. Затова се запасете със здравословни алтернативи, като печено пиле и зеленчуци на пара с ориз.

Уверете се, че два пъти в седмицата добавяте риба. Младите майки, които консумират омега 3, която се намира в сьомгата и рибата тон, са склонни да свалят по-бързо килограми и не страдат от следродилна депресия.

Капанът: Стрес

Поколението X са по-стресирани спрямо хората от т.нар. baby boom поколението (родени между 1946 и 1964 г.) Стресът засилва нивата на кортизола - хормон, който увеличава апетита и забавя метаболизма.   

Как да се справите: Взимайте си обедната почивка и се хранете навън, намалете кафето на две чаши на ден или преминете на зелен чай. Яжте портокали, червени чушки и сладки картофи, които са с високо съдържание на витамин С. Пийте повече вода и купувайте храни с ниско съдържание на сол.

Капанът: Заети

Ако изграждате кариера, гледате семейство и се опитвате да поддържате някакъв социален живот, нищо чудно здравословното хранене да остава на заден план в списъка със задачи.

Как са се справите: В повечето дни сте толкова заети, че като осъзнаете колко сте гладни, печено пиле и бейби моркови не ви звучи като храна, която ще ви засити. Според експерти хапването на здравословна храна и малки закуски през деня ще ви спестят голямото и неконтролируемо ядене вечерта. Според проучване жени, които пропускат хранения през деня, свалят по-трудно килограми.

Запасете се със сурови ядки и гранола барчета в колата и офиса, а през уикенда отделете 1-2 часа, за да си приготвите здравословна храна, вместо да поръчвате мазна и с неясно съдържание.

Подобни статии

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.

В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Коментари

една
# 0
04:10 | 24 October 2016
а ние 60 годишните какво ?май не съществуваме….:)
Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg

Пазари

Ask Bid
  • SOFIX 657.290 0.00%
  • BGREIT 108.390 0.00%
  • BGTR30 519.920 0.00%
  • BGBX40 130.250 0.00%
  • EUR/USD 1.0899 1.0901
  • GBP/USD 1.2927 1.2931
  • USD/JPY 111.3200 111.3360
  • USD/CHF 0.9944 0.9949
  • USD/CAD 1.3656 1.3661
  • AUD/USD 0.7482 0.7483
  • USD/BGN 1.7942 1.7945
  • DOW JONES 20937.12 20941.12
  • S&P500 2383.74 2384.24
  • NASDAQ 4705.68 4706.68
  • CAC 40 5278.11 5280.11
  • DAX 12447.39 12449.39
  • FTSE 100 7214.72 7216.22
  • ПЕТРОЛ 49.16 49.20
  • ЗЛАТО 1268.32 1268.82
  • СРЕБРО 17.22 17.25

Видео