Всеки един от нас има приятел в социалните мрежи, който често поства своите успехи в спортната зала. Може би и вие правите това. Специалисти от университета Брюнел в Лондон имат лоша новина за вас.

„Бягах 25 км преди работа!“ – такъв тип публикации може би мотивират някого рано сутрин, но появата им в течение на работния ден дразни, отбелязват от The Independent.

Психолози са провели изследване, за да установят защо потребителите на социалните мрежи се стремят да представят в детайли кога и колко време посвещават на спортни занимания. Те се вълнували от въпроса какво ги кара да правят това.

Оказало се, че бегачите, плувците, велосипедистите, гребците и скиорите, които предпочитат да оповестяват в „дневника“ си своите тренировки, са нарцисисти.

По думите на психолозите, основната цел на такъв тип публикации е хвалба. Авторите им целят да подчертаят колко много време отделят на външността си.

Нарцисите най-често съобщават за своите постижения, защото това им носи уважение и внимание от страна на приятели и познати във Facebook, заключват психолози.

Хвалбата на нарцисите е оправдана, доколкото те наистина „заработват“ харесвания и положителни коментари.

Но какво се случва с приятелите на тези спортисти? В основната си част те проявяват вежливост, не е задължително да изпитват възторг от демонстрираните постижения.

Учените смятат, че ако ще пускате информация за спортните си занимания, добре е да подходите творчески. Не споделяйте постоянно с приятели селфита от фитнеса или парка. Така значително ще облекчите живота им и ще си „заработите“ по-искрени харесвания.