Адвокатите на Jack Daniel’s ще се явят пред Върховния съд на САЩ днес, за да заявят, че производителят на играчки за кучета VIP Products е нарушил федералния закон за търговските марки, продавайки пародия на бутилката на бранда.

Става дума за гумената скърцаща играчка Bad Spaniels, чиито форма, етикет и шрифт наподобяват тези на бутилката на известното уиски.

Делото противопоставя правата на известен притежател на търговска марка срещу правата на компания, която, според Първата поправка, може да използва тази марка, за да лансира хумористичен продукт, отбелязва CNN.

Друг етикет, прикрепен към играчката, отбелязва, че тя „не е свързана с Jack Daniel’s“.

Това обаче не беше достатъчно, за да спре бърбън бранда да съди компанията, настоявайки играчката да бъде премахната от пазара.

Jack Daniel’s твърди, че VIP нарушава федералния закон за търговските марки и че играчката, която прави и препратки към кучешки екскременти, накърняват репутацията ѝ, тъй като би могла да обърка потребителите и да ги накара да мислят, че този продукт принадлежи на „най-старата регистрирана дестилерия в САЩ“.

Най-продаваните марки уиски в светаЩе се изненадате от челото на класацията

Окръжен съд вече се произнесе в полза на Jack Daniel’s, но по-късно апелативен съд застана на страната на VIP Products, заявявайки, че използването на търговската марка на дестилерията от производителя на играчки е некомерсиално и че тъй като е направено с хумор, е защитено от Първата поправка.

Някои експерти твърдят, че решението на съдиите трбява да помогне да се дефинира границата между правото на изразяване и важните проблеми с търговските марки, чиито собствениците не искат те да се използват по начин, който може да доведе до потенциално объркване сред потребителите.

Адвокатите на Jack Daniel's казват в съдебните документи, че „никой не оспорва, че VIP се опитва да бъде забавна, но алкохолът и играчките не са добра комбинация; следващият случай може да включва по-тревожни комбинации – храна и отрова, анимационни герои и порнография, детски играчки и незаконни наркотици и т.н.“

VIP от своя страна твърди, че на водещата американска дестилерия ѝ липсва чувство за хумор и че потребителите могат лесно да разграничат двата продукта.

Администрацията на Байдън призова съдиите да поемат случая, като Министерството на правосъдието застана на страната на Jack Daniel’s в спора.

„Първата поправка не предоставя никакво право за използване на търговска марка от друго лице“, пише отделът в съдебните документи.