Те се наричат Фукубукуро и в началото на всяка година хиляди хора в Япония се редят с часове пред магазините, за да се сдобият с тях.

Фукубукуро, или късметлийски чанти, на практика представляват мистериозни чанти, пълни със стоки, в които може да има всичко - от дрехи до храни, в зависимост от магазина, който ги продава.

Те се появяват като начин, по който японските универсални магазини се отървават от старите стоки в началото на годината, но сега вече са се превърнали в ежегодна мания в цялата страна.

Въодушевлението от неизвестното

Продажбите на Фукубукуро започват всяка година на 1 януари и обикновено продължават през цялата първа седмица на месеца или до изчерпването им.

За мнозина без Фукубукуро новата година не е дошла.

Не е ясно откъде точно водят началото си Фукубукуро, тъй като има много истории. Според една от версиите обаче, те се продавали още в началото на 20-и век, когато в Япония започнали да се появяват универсални магазини.

Смята се, че те искали да се отърват от стоковите си запаси преди началото на Новата година и затова решили да продават с голямо намаление мистериозни чанти, пълни с различни остатъчни стоки.

Днес универсалните магазини в Япония и дори глобални вериги, като Starbucks и Armani, се включват в тази традиция.

Чантите в днешно време вече на са пълни с различни остатъчни стоки, а обикновено съдържат скъпи стоки, които биха стрували много повече, ако се купуват поотделно.

В Япония подаряват къщи заради обезлюдяванетоИзоставените имоти в третата най-голяма икономика в света са сред най-малко обсъжданите странични ефекти от демографските промени в страната. Те обаче получават все по-голямо внимание предвид увеличаващия се брой достъпни, а понякога и безплатни, къщи, които сe предлагат онлайн в специлизирани сайтове


Цените варират от няколко долара до няколкостотин долара.

Много хора се редят на опашки в продължение на часове пред любимите си магазини, за да се сдобият с Фукубукуро, тъй като тяхното количество обикновено е ограничено.

"Да си купиш Фукубукуро е малко като хазарт," казва Кларк Лоутън пред BBC.

"Покупкавата на Фукубукуро е свързана с въодушевлението от това да не знаеш какво има вътре, както и с възможността да се сдобиеш с нещо на по-ниска от реалната му цена."

Късметът

Всяка година хората качват в социалните мрежи снимки на нещата, които са били в тяхната чанта.

"Толкова съм доволна от тази Фукубукуро!" казва потребителка на Twitter. "Всичко от най-доброто и номерата са идеални."

Други обаче нямат такъв късмет и впоследствие продават техните чанти онлайн или ги разменят с приятели.