Като лидер, мотивирането и вдъхновяването на хора е една от най-важните ви задачи. Ключови са думите, които използвате.

Предлагаме ви да хвърлите поглед върху 7 фрази, които категорично трябва да изключите от речника си, когато общувате със служители.

1. Няма проблеми, има само възможности

Проблеми винаги ще се намерят. Като ги отричате, не ги правите недействителни. Тази фраза често се използва за окуражаване на служителите. Често обаче е израз на нежеланието на шефа да се вслушва в това, което му се казва. Прави лидера да изглежда така, сякаш е слаб или пък не в течение с нещата.

2. Не правете нищо, без да ме питате първо

Това изречение не е проблемно, стига пред вас да стои току-що започнал работа при вас служител. В противен случай то спъва развитието на екипа ви и го прави непродуктивен.

3. Не ми носете лоши новини

По този начин не елиминирате лошите новини. Всъщност ви поставя в риск да научавате за тях твърде късно. Винаги е за предпочитане да се справите с предизвикателство в зародиша му.

4. Нищо лично, това е бизнес

В бизнеса всичко е свързано с отношения. Отношенията са лични. Служителите прекарват голяма част от времето си в офиса, работейки за вас. Когато игнорирате техните чуства, това само ще спъва бизнеса ви.

5. Нямаме нужда от повече идеи

Лидерите имат навика често да отхвърлят креативни идеи, не защото нямат достатъчен потенциал, а защото не могат да овладеят страха си от неизвестното. Една идея може да бъде твърде иновативна.

Отворете ума си за нови идеи и нови начини на мислене. Взимайте насериозно предложенията на служителите.

6. Не искам да бъда прекъсван

Лидерите биват прекъсвани често. Те имат нужда от време за планиране и преценка. Ако вратата ви обаче е винаги затворена, служителите не могат да ви информират за най-новото. Вашето съобщение е следното: твърде съм зает, за да бъда занимаван с нещо друго.

Как да надвием хора, които се мислят за по-умни от насКой няма такъв колега?


Съвет: Изслушвайте служителите си.

7. Провалът не е вариант

Лидерите, които възприемат тази философия, внушават на служителите си страх и тревожност. Те не допускат грешки. Никой обаче не иска да поема рискове, когато може да бъде санкциониран от шефа.

Съвет: Информирайте служителите, че грешките не са фатални. Целта е да се установяват бързо, за да се коригират и да се продължи напред с пълна пара.