След месец 32 национални футболни отбора ще се съберат в Африка, за да участват в Световното първенство по футбол.

Ще се отрази ли това първенство на акциите на Уолстрийт и как?

Според HSBS Световното първенство може да стимулира продажбите в Югоизточна Европа на някои известни марки, като Nike (спонсори на отбора на Португалия), Puma (спонсори на Италия) и Adidas (спонсор на Испания и Гърция).

Колкото по-напред стигне един отбор в първенството, толкова повече фланелки и други спортни принадлежности ще продаде фирмата, която го облича. Например, очаква се, че отборът на Adidas - Испания ще стигне до полуфиналите. Nike пък спонсорира Португалия, както и фаворит номер 1 - Бразилия.

Ако Испания бъде елиминирана в предварителните фази това ще е зле за Adidas. В някои бедни европейски държави Световното първенство по футбол ще е единственият стимул за покупка на спортни дрехи това лято.

Междувременно, анализаторът от UBS Карен Олни съветва своите клиенти за това, кои акции могат да поскъпнат като резултат от Мондиала. Анализът се базира на това какви продукти ще купуват хората и на това, че сред първите класирали се отбори ще бъдат Бразилия, Германия и Италия.

Сред препоръчителните акции са тези на 11 компании, за чиито продукти тя смята, че ще има голямо търсене. Сред тях са Coca-Cola и пивоварните Anheuser-Busch InBev, SABMiller и Heineken.

Олни подкрепя анализа си с данни от последното СП по футбол, което се проведе в Германия. По времето на първенството пазарният дял на Coca-Cola в Германия се увеличи с 15%.

Anheuser-Busch InBev пък е пазарен лидер в Бразилия и се счита, че участието на страната в първенството ще се отрази добре за покупките на нейната бира. SABMiller пък държи 90% от пазара в Южна Африка, където ще се проведе събитието и има водещи позиции в държави като Колумбия, Полша и Китай. Heineken има присъствие в държави, които силно се интересуват от Мондиала, като Великобритания, Германия и Франция.

UBS дава добра прогноза и за McDonald's, която е сред спонсорите на първенството. Спортната компания, която ще регистрира най-голямо увеличение на приходите, според UBS, е Nike.