Италианските ресторанти един по един започват да отварят врати, след като в продължение на над два месеца бяха затворени заради пандемията от COVID-19.

Собствениците им прилагат различни иновативни мерки, с които се опитват да привлекат клиентите и да гарантират тяхната безопасност, пише Ройтерс.

От понеделник тази седмица ресторантьорите се опитват по всякакъв начин да осигурят условия, в които посетителите да се чувстват максимално защитени и да бъде елиминиран рискът от заразяване.

В централния римски квартал Трастевере заведението Da Enzo’s вече не предлага на клиентите си хартиено меню.

Вместо това сервитьорите държат табло с QR код, който посетителите могат да сканират с телефона си. Така те имат възможност да разгледат асортимента на собственото си мобилно устройство.

Новите технологии обаче изискват известен период на адаптация и от страна на клиентите, особено от по-възрастните.

"Първоначално повечето от тях са изненадани, някои се страхуват, че няма да се справят с използването на такива иновации, но след това разбират колко е лесно и се радват, че могат да се възползват от тази възможност", казва собственикът на заведението Мария Киара ди Феличе.

Консумацията на бира в Европа няма да се възстанови с годиниСоциално дистанцираните заведения са голяма заплаха за печалбите на пивоварите

Готвачите носят предпазни маски, ръкавици и очила.

Броят на масите пък е намален почти наполовина, за да се осигури необходимата минимална физическа дистанция между посетителите. След всеки нов клиент масите и столовете се дезинфекцират внимателно.

За разлика от времената преди пандемията, сега кварталът не гъмжи от туристи, но ди Феличе се надява, че постепенно италианците и гостите на Рим ще се завърнат към нормалния начин на живот.