НАСА отваря Международната космическа станция (МКС) за туристи.

Космическата агенция на САЩ обяви, че МКС ще бъде отворена за „частни астронавтски мисии, които са до 30 дни“, като първата подобна мисия ще се реализира най-рано през 2020 г., предава CNBC.

Тъй като Boeing и SpaceX са разработили капсули, които да пренасят хора до МКС, НАСА посочва, че именно двете компании ще оперират тази частна услуга.

НАСА ще стартира с по два частни полета на година, като всеки един от тях ще бъде с максимална продължителност от 30 дни.

Всяко пътуване се очаква да струва около 50 млн. долара, като НАСА ще прибира по 35 хил. долара за всяка нощ, прекарана от частните астронавти в МКС.

Компаниите ще могат да предлагат въвеждането на нови активности както за самата космическа агенция, така и за частните астронавти.

Комерсиализиацията на МКС отдавна се свързва с усилията на НАСА за съкращаване на разходите за поддръжка на станцията.

МКС се разглежда като крайъгълен камън за евентуално изграждане на екосистема от бизнеси в орбитата на Земата, така че компаниите да могат да произвеждат, експериментират, рекламират и дори да настаняват туристи.

Скоро след обявлението администраторът на НАСА Джим Брайденщайн е провел среща с частни компании относно управлението на МКС.

Последният гражданин на СССР, който беше изоставен в КосмосаКогато Съветският съюз се разпада на 15 отделни държави през 1991 г., Сергей Крикальов е информиран, че не може да се прибере у дома, защото страната, която му е обещала да го прибере, вече не съществува

Въпреки че НАСА демонстрира желание да прехвърли част от дейностите на частни компании, все още няма такива, които да проявяват интерес към плановете за създаване на екосистема от бизнеси.

Boeing бяха основната компания, която работеше с НАСА от 1993 г. насам. Около 1/3 от годишния бюджет на космическата агенция, който възлиза на 3 млрд. долара, отива за оперативни разходи, посочват от The Washington Post .