Олимпийските игри са най-голямото спортно събитие в света. Организирането и провеждането им струва много пари. Спонсорските договори по време на Олимпиадата обаче не необходимо да са на стойност милиони долари. Ето пет малки компании, които имат странни спонсорски договори за Олимпийските игри във Ванкувър:

Hurry Hard, отбор на САЩ по кърлинг

Когато гледал за пръв път ктрлинг по телевизията, главният изпълнителен директор на Kodiak Technology Group Даниел Фийлд изобщо не можел да разбере какъв е този спорт и какво се опитват да направят спортистите. Сега, 12 години по-късно, Фийлд буди същата почуда у почитателите на кърлинг по света. Поводът е продукта, за чието пускане на пазара неговата компания е помогнала - официалният кърлинг презерватив.

В сътрудничество с Асоциацията по кърлинг на САЩ Kodiak Technology Group пуска презервативите Hurry Hard през декември. Марката идва от подвикването "hurry hard!" което състезателите по кърлинг използват, за да насърчат съотборниците си за по-бързо разчистване на леда пред плъзгащия се камък.

Презервативите всъщност са част от акция за набиране на средства под прикритие. Те се продават по eBay за 4.99 бройката като постъпленията се поделят между Асоциацията по кърлинг на САЩ и калифорнийска организация за борба със СПИН-а.

Chum

Официален доставчик на идентификационни карти за отборите по ски и сноуборд на САЩ

Не бива да се подценява важността на малките карти, които участниците, журналистите и официалните лица носят на врата си по време на Олимпийските игри. Всеки атлет и посетител на Олимпийските игри ще внимава за своята карта и за акредитацията, която тя носи.

Базираната в Юта Chums, която произвежда подобни продукти, е продала с отстъпка около 10 000 такива карти на отборите по ски и сноуборд, превръщайки се в техен "официален доставчик." Логото на Chums няма да бъде изписано на връзката на картата. Това място е резервирано за големите спонсори като Audi, Anheuser-Busch и Visa, но съсобственикът на Chums Том Ферис няма нищо против. Той гледа на сделката като на начин компанията да почете Олимпийските си връзки. Неговият баща Чък Ферис е бил състезател по ски на игрите през 1960 и 1964 г.

Vulcan Global Manufacturing Solutions

Официален доставчик на оловни тежести за отбора по спускане с шейни на САЩ.

При спускането с шейни по-голямата тежест върху шейната означава по-висока скорост по трасето. Жените, които тежат под 75 кг. и мъжете, които са под 90 кг са в неизгодно положение.

За да бъдат изравнени възможностите, по-леките атлети изкуствено увеличават тежестта си, което е в рамките на правилата. Vulcan Global Manufacturing Solutions, която произвежда метални части основно за медицинската индустрия и за аеронавтиката, се възползва от тази възможност преди повече от 20 г.

Малките метални отливки на компанията могат да бъдат зашивани в екипите на спортистите и дори прикрепяни към шейните им.

Vulcan доставя безвъзмездно около 3 000 тежести на отбора всяка година, без да очаква много в замяна.

Веднъж годишно, обикновено през май, компанията затваря трите си завода в Милуоки и кани всичките 100 служители на обяд с трима от най-добрите от отбора по спускане с шейни.

Dermatone

Официален доставчик на балсам за устни и лосиони против слънчево изгаряне за отборите по ски и сноуборд на САЩ

За малка компания, която развива дейност в пазарната ниша за продукти срещу измръзване и изгаряне и балсам за устни, спонсорирането на зимни спортове е добре дошло.

Точно затова базираната в Кънектикът Dermatone сключва тригодишен договор с Асоциацията по ски и сноуборд на САЩ като официален доставчик на "балсам за устни и лосион против изгаряне на двата отбора.

Продажбите на Dermatone почти са се удвоили, откакто компанията е добавила олимпийското лого на продуктите си, които се продават основно в спортни магазини за търговия на дребно.

Месечните продажби през януари са най-високите в 29-годишната й история и за малко не изчерпват стоковите и запаси.

New Wave Enviro

Официален доставчик на бутилки за вода от неръждаема стомана за отборите по ски и сноуборд на САЩ

Спортистите не трябва да се обезводняват, а водните бутилки от неръждаема стомана са хит в момента.

Базираната в Колорадо компания влиза в бизнеса с неръждаеми продукти преди пет години. В момента тя подобрява репутацията си, след като стана официален доставчик на бутилки за вода на отборите по ски и сноуборд на САЩ. Бутилките на New Wave, които са с логото на двата отбора, ще започнат да се продават в магазините за здравословни храни през този месец. Компанията също така доставя около 250 бутилки за отборите.