Коледните партита на Уолстрийт тази година се състояха в луксозни хотели като Waldorf Astoria, включваха жени, облечени като светещи ангели, и предлагаха изискани вина, скоч и бърбън, пише Reuters.

Но организаторите на вечеринките не горят от желание да обсъждат празненствата на фона на орязаните бюджети и засиленото внимание на обществото към разходите им. Големите финансови компании започнаха да се отказват от купоните в края на годината през 2008 г. заради спасителните програми с пари на данъкоплатците, критиките на популистите и слабите печалби. Някои инвестиционни банки спряха да спонсорират корпоративни празненства и посъветваха отделните екипи да използват собствените си бюджети за събирания в тесен кръг.

Ръководителите на кетъринг компании и организатори на събития съобщават, че разходите за купони все още са по-малки в сравнение с пика преди финансовата криза, но Уолстрийт започва да се завръща на парти сцената.

„Атмосферата е по-оптимистична“, казва Бил Спинър, директор на кетъринг компанията The Pierre, обслужваща хотел Taj в Ню Йорк. Броят на компаниите от Уолстрийт с празненства в The Pierre тази година е непроменен спрямо предишната година, но на тях присъствали повече хора, споделя Спинър. Други организатори също отбелязват, че атмосферата през 2016 г. е била по-приповдигната в сравнение с миналите години.

Преглед на Reuters на празничната сцена във финансовата индустрия разкрива партита, спонсорирани от Credit Suisse Group AG, Bank of New York Mellon Corp, Moelis & Co, BlackRock, Blackstone Group, KKR & Co LP, Apollo Global Management, PIMCO, AQR Capital Management, Bain Capital, York Capital Management и Chilton Investment Management.

Служителите се забавлявали в луксозни заведения в Ню Йорк, Лондон, Бостън, Чикаго, Южна Калифорния, Сидни и Вроцлав, свидетелстват гости на партитата и снимки в Instagram. Представителите на някои компании не били склонни да обсъждат купоните, защото искали да ги запазят в тайна след финансовата криза.

Един от служителите разказва, че партито на компанията му било по-скромно, отколкото в предишни години и че снимките в Instagram не дават точна представа за празненствата. Други отказват да коментират.

Алън Курц, управляващ директор на зала Gotham Hall в Ню Йорк, където се провеждат десетина партита на служители от Уолстрийт всяка година, казва, че стандартният бюджет е между 100 000 и 200 000 долара.

Разходите се приближават до тези в годините преди кризата, казва Курц. Един от скъпите елементи в партитата, който отсъства след 2008 г. е наемането на звезден водещ или певец за вечерта. Колкото и да харчат, повечето компании искат събитията да не влизат в полезрението на обществото, отбелязва Курц.

Купоните на PIMCO в Лондон и на Credit Suisse в Полша, където се намират най-големите бек офис операции на банката, тази година преминали под знака на „Великият Гетсби“, припомняйки ерата на декадентството и социалната промяна през 20-те години на миналия век. PIMCO организирала „флаш моб“ с танцьори от компанията Brazilian Fantasy, а Credit Suisse's заложила на млади мъже и жени изпълнители на купона "Roaring 20s", показват снимки в Instagram.

Дансингът на партито на Credit Suisse изобразявал дигитална снимка на актьора Леонардо Ди Каприо с коктейл в ръка в ролята му на Джей Гетсби. Ди Каприо изигра Гетсби във филма от 2013 г. по книгата от 1925 г. на американския писател Ф. Скот Фицджералд „Великият Гетсби“.

Партито на частната компания Apollo, което се състояло в гръцки ресторант близо до Сентръл парк, включвало „живи статуи“: хора, които седели напълно неподвижни, изрисувани така че да приличат на мрамор. Те влезли в ролята на гръцки богове като Адонис, Афродита и, разбира се, Аполон.

Празникът на Blackstone се състоял в балната зала на хотел Waldorf Astoria, чиито балкони били украсени с червено-зелено-бели гирлянди. Стотици празнуващи били облечени в официални костюми. На снимките се виждат и няколко дами, но гостите на купона били предимно мъже.

Според Спинър типичното празненство на Уолстрийт се променило от обилни вечери в изискани заведения в събития за непринудени разговори с колеги, на които гостите обикалят от маса на маса с чаша вино в ръка и хапват вкусни аперитиви.

„Компаниите наистина поставят акцента върху организирането на по-различни събития, но в същото време внимават за разходите“, отбелязва той.

Снимка: Instagram