Тези момчета доказаха, че успешен бизнес може да се прави и тогава, когато повечето хора тепърва полагат основите на професионалното си развитие. Дали те са изключение или показват нови насоки, в които може да се развие висшето образование, преценете сами:

Марк Закърбърг – Facebook

Историята на създаването на най-голямата социална мрежа в света от група студенти от Харвард е известна почти на всички. По-интересно е как тя плени 1млн. потребители, а за четири години успя да стане най-голямата социална мрежа в света, оставяйки завинаги зад себе си MySpace. След това- как потребителите й нараснаха до 100 млн. през 2008 г. и над 1 млрд. през 2012-а.

Закърбърг е син на стоматолог. Баща му го описва като „човек със силна, упорита воля“ и разказва как още като тийнеджър Марк Закърбърг пише за него програма, която да свърже дома със стоматологичния му кабинет. Още преди постъпването във Харвард Закърбърг има репутацията на вундеркинд.

Паричното възнаграждение за гениалността му по данни за 2012 г. на Forbes е 9.4 млрд. долара, макар че последвалото излизане на борсата на компанията бе неуспешно. Самият Закърбърг твърди, че всъщност не се интересува от парите.

Павел Дуров – Вконтакте

Руският вариант на Закърбърг също е обвиняван в плагиатство ... и то от основателя на Facebook. Като студент в Санктпетербургския университет Дуров има два проекта- електронна библиотека за реферати и студентски форум. По-късно се запознава с Facebook и решава да създаде нещо подобно в Русия.

Регистрира домейна vkontakte.ru на 1 октомври 2006 г. и няколко дни по-късно мрежата вече има над 2000 потребители. Причината: Дуров обявява, че който привлече най-много хора, спечели iPod. Днес това е най-голямата социална мрежа в рускоезичното пространство.

Дуров е определян като най-необичайния руски бизнесмен – ексцентрик и побъркан. През миналата година заедно с мениджърите си, той разпръсна със самолет над Санкт Петербург банкноти по 5000 рубли, само за да види как хората ще ги събират. Смята се, че е разпръснал около 2000 долара.

Мат Муленвег – WordPress

Той учи в Хюстънския университет по времето, когато създава WordPress. Днес с нея работи всеки шести сайт в интернет. Муленвег създава първите си страници, когато е на 12, а на 19 вече е достатъчно уверен програмист, за да създаде свой код. Неговият проект WordPress веднага е оценен заради простотата и изяществото си, но независимо от успеха, Муленвег едва ли някога ще влезе в списъка на милиардерите: едва 1% от потребителите на WordPress.com плащат за нея.

Джак Дорси – Twitter

Основателят на Twitter Джак Дорси два пъти се опитва да получи диплома за висше образование и дата пъти не успява. Но по това време му хрумва идеята да създаде услуга за обмен на кратки текстови съобщения.

Впрочем неговите интереси датират от по-рано- на 14 той пише софтуер за диспечерските служби на полицията и „Бърза помощ“, който и до днес се ползва от някои компании за таксита. Въпреки ранно изявения му талант, между двете му следвания- в Университета на Мисури и Нюйоркския университет, Дорси е принуден да се прибере в родния си Сейнт Луис и да работи като масажист-физиотерапевт.

По-късно, вече в Силициевата долина, Дорси най-накрая има време за идеята си. Пише проекта за едва 2 седмици, а след излизането му през 2007 г., Twitter се разпространява с вирусна скорост. Това не стига на Дорси и през 2008 г. той напуска управлението на микроблога, за да създаде новото си любимо дете Square. Днес Дорси е милиардер, но значението на Twitter, както и на Facebook, се простира далеч отвъд парите. Да не забравяме ролята, която двете мрежи изиграха за Арабската пролет.

Кевин Систром - Instagram

Още един гениален студент, той продаде стартъп компанията си на Закърбърг за 1 млн. долара.Систром учи информатика в Станфорд, а по-късно заминава за Флоренция, за да учи фотография. Така се ражда идеята за Instagram, в която Систром иска да обедини двете си любими занимания.

Качена като приложение на App Store през нощта на 6 октомври 2010 г., услугата за споделяне на снимки моментално привлича толкова потребители, че още на сутринта медиите не могат да не я отразят. След месец вече е свалена от над 1 млн. потребители.

Закупуването ѝ от Facebook през миналата година бе най-скъпата придобивка на социалната мрежа досега. Цената ѝ бе 1 млрд. долара.