Никой не обича изскачащите реклами в интернет, но сега вече знаем кои може да бъде обвиняван за създаването им.

Итън Закърман, човекът, който създава първата изскачаща реклама, се извини публично за това, че е представил на света нещо, което почти всеки мрази.

"Аз написах кода за отварянето на прозорец и пускането на изскачаща реклама в него. Съжалявам. Намеренията ни бяха добри," пише Закърман в свое есе за The Atlantic озаглавено "Първородният грях на интернет."

В есето Закърман обяснява как първата изскачаща реклама е направена и как това се е отразило на бъдещето на онлайн рекламата.

Той създава първата изскачаша реклама преди около 20 години, докато работел като програмист за Tripod.com – уебсайт помагаш на наскоро дипломирали се студенти в сферата на хостинга на сайтове.

Когато изглежда никой не се интересувал от сайта, компания опитала редица модели за генериране на приходи, за да привлече интереса на хората.

Рекламата и изскачащите реклами в крайна сметка извеждат компанията до печалба:

В крайна сметка бизнес моделът, чрез който се финансирахме бе рекламата. Моделът, които ни донесе успех бе да анализираме личните страници на потребителите, така че по-добре да таргетираме рекламите си към тях.

В целия този процес ние създадохме един от най-мразените инструменти в набора на рекламодателите – изскачащата реклама, пише Закърман в есето си.