През 2004 г., Шакил О‘Нийл заработи 27.7 млн. долара в НБА, като това беше пикът в доходите му от баскетбол. След отказването си от спорта обаче, всяка година той печели повече пари, отколкото когато се състезаваше, благодарение на най-различните си инвестиции и рекламни договори.

Сега, след като изгради процъфтяваща бизнес империя, в която има ресторанти, фитнеси, автомивки, собствена линия брандираи продукти и партньорства с Papa John’s и Carnival Cruise Line, както и редица други, О‘Нийл казва, че е готов за следващия си ход — да купи легендарната марка кецове Reebok.

“С Authentic Brands Group - една от компаниите, в които имам дял, наскоро купихме Sports Illustrated, но с удоволствие бих купил Reebok,” казва О‘Нийл пред CNBC Make.

През 2015 г. О‘Нийл продаде на Authentic Brands Group (ABG) правата за своите бъдещи бизнес начинания (като сувенири и рекламни сделки) за неназована сума.

Съгласно договора, О‘Нийл стана бизнес партньор в непубличната компания, която разполага с портфейл от над 50 потребителски марки, както и лицензи за най-различни знаменитости, като Мерилин Монро, Елвис Пресли, Мохамед Али и Майкъл Джексън.

О‘Нийл, който има дълга история с Reebok, с която за първи път подписа многогодишен рекламен договор на стойност 15 млн. долара през 1992 г., казва, че Adidas, собственик на Reebok от 2005 г., е “размила марката дотолкова, че тя вече почти не съществува.”

“Ако те не я искат, нека аз да я взема,” казва О‘Нийл. “Искам да ги върна в баскетбола и във фитнеса.”

Той казва, че си спомня, че в миналото, когато той е бил рекламно лице на марката, Reebok е процъфтявала и се е конкурирала рамо до рамо с Nike.

Сега, в условията на засилената конкуренция от страна на марки, като Adidas и Under Armour, Reebok, която е основана през 1958 г., изпитва сериозни затруднения. Той смята, че може да поправи това.

Ретро спортни марки печелят от носталгията на милениалитеСитуацията в модната индустрия върви в крак с поведението на новите активни потребители - милениалите.

О‘Нийл може би има нещо предвид. През март от Reebok обявиха, че класическите й кецове от 80-те и 90-те се завръщат и набират популярност сред милениалите, според Fast Company.

През последните две години компанията твърди, че отчита двуцифрен ръст в продажбите на серията Classics. Те сформират около 40% от общите продажби на Reebok.

Нещо повече, от Adidas са обмисляли да се освободят от марката, след като приходите на Reebok паднаха с 3% през миналата година, информира Bloomberg.

Сделката за Reebok би била мултимилиардна. Точната стойност на марката към днешна дата не е известна, но преди 14 години Adidas я придоби за 3.8 млрд. долара.

През 2016 г., състоянието на О‘Нийл се оценяваше на 400 млн. долара, според Forbes. Портфейлът от марки на ABG пък генерира близо 8 млрд. долара продажби на дребно годишно, според Women’s Wear Daily.

О‘Нийл казва, че когато реши, че иска да инвестира или да купи някоя компания, той обикновено следва едно правило: “Ще инвестирам в неща, които ще променят живота на хората, моят стил е много простичък,“ казва О‘Нийл пред CNBC миналата година.