Въпреки огромния успех на албума на Адел "25", от който бяха продадени цели 7.4 милиона копия само за шест седмици, 2015 г. е първата в историята на САЩ, в която новите албуми регистрират по-слаби продажби от старите, които са част от най-различни музикални каталози. Изглежда всички са настроени супер носталгично напоследък.

В категорията стари албуми влизат компилации, пуснати на пазара преди повече от 18 месеца. Според годишната статистика на Nielsen, от старите албуми са продадени с 4.3 милиона копия повече, което е нещо невиждано до момента в музикалната индустрия.

Само преди 10 г. новите албуми отчитаха продажби с по над 150 милиона копия повече годишно от старите албуми. Трябва да се има предвид, че тази статистика не включва стрийминг услугите, но въпреки това представлява значима повратна точка.

Дигиталните продажби на нови албуми запазват малко предимство, но когато става въпрос за физически албуми, повече хора са избирали старата музика. Когато става въпрос за отделни песни, старите парчета изпреварват по продажби новите и при дигиталната музика.

Има редица теории за това.

Може би всичко се дължи на така наречения ренесанс на винила. В последните години продажбите на винилови плочи нарастват значително, тъй като младите откриват дългосвирещата плоча. Само през първата половина на 2015 г. продажбите на винил са се увеличили с 52%.

Ако си създават колекция, има логика хората да купуват любимите си албуми на плочи. Изглежда приемливо, съдейки по факта, че според същите данни на Nielsеn албумът на Пинк Флойд Dark Side of the Moon е продаден в 50 000 копия през миналата година, което го прави третия най-продаван албум на винил.

Данните може и да са резултат от това, че все повече хора избират да стриймват новите албуми, вместо да ги купуват. С нарастващата популярност на платформи като Spotify и Apple Music, потребителите имат незабавен достъп до всичката нова музика срещу около 10 долара на месец. Те също така не са ограничени от мястото, където да съхраняват физически носители или бюджет.