Този японски трейдър има 150 млн. долара, но никой не знае кой е

11177
Този японски трейдър има 150 млн. долара, но никой не знае кой е

Шест минути след началото на търговията на Токийската фондова борса на 4 февруари с акциите на редица големи компании все още няма сделки. Книжата на телекомуникационния гигант SoftBank Corp. са сред тези, чиято цена все още не е помръднала. Офертите „купува“ падат с 5%, след което с още, но все още няма сделки.

След това се появява поръчка, която е изпълнена – 300 000 акции на цена от 6 714 йени (61 долара) за брой или общо над 2 млрд. йени (близо 20 млн. долара). След това се включват и други играчи, създава се инерция и компанията завършва като една от само двете, поскъпнали в индекса Nikkei 225 за деня.

Мъжът, който създава пазара за акциите на SoftBank в тази зимна сутрин, седи по пижама в спалня, пълна с разхвърляни комикси. Докато стои пред компютъра, той похапва морков, който успокоява стомаха му.


Да залага на скок в цената този ден е опасно, но той наблюдава как акциите на SoftBank губят една пета от стойността си в предишните двете дни, а спадът на щатския пазар предната нощ е обезценила акциите дори още повече. Според него вероятността цената да тръгне нагоре е все по-голяма. Той решава да дръпне спусъка и пуска тази първа поръчка, пише Bloomberg Markets.

Деветдесет минути по-късно той излиза от позицията с печалба от 140.6 млн. йени (1.28 млн. долара). След това следва поредната сделка за бившия шампион по видеоигри и комарджия, който е известен с псевдонима CIS. 35-годишният дейтрейдър казва, че е заработил 6 млрд. йени (55 млн. долара), след данъци, от търговия с акции през миналата година.

По време на кариерата си, която продължава вече десетилетие и според него е започнала от нулата, CIS е натрупал състояние, което надхвърля 16 млрд. йени (146 млн. долара). За този период той се е превърнал в култова фигура сред дейтрейдърите в Япония – тесен кръг от самоуки професионалисти, които се гордеят, че работят на един от най-трудните пазари.

Малцина знаят истинското име на CIS, а никой не го е гледал как работи. Той не е предоставил пълна информация за инвестиционната си доходност и богатството за статията на Bloomberg, а някои от твърденията му не могат да бъдат потвърдени.

Данъчните му справки обаче показват, че е изтъргувал акции за 1.7 трлн. йени (15.6 млрд. долара) през 2013 г. В най-натоварения си ден твърди, че е купил и продал акции за 70 млрд. йени (642 млн. долара).

CIS, произнасяно Сис, означава смърт на класически японски. Псевдонимът му е останал от годините, когато се е занимавал с видео игри. “Игрите ме научиха да мисля бързо и да запазвам спокойствие”, казва той.

CIS иска хората да знаят какво е постигнал - той просто не иска те да знаят кой е. Дори и след шест интервюта за изданието в продължение на няколко месеца, той моли името му да не се споменава в материала. Той е женен с три деца и се притеснява да не стане обект на грабеж или изнудване.

В последните няколко години активността на японските дейтрейдъри се увеличава значително. Дейтредърите вече са толкова съществена част от пазара, че той вече не може да игнорира нито тях, нито големите колебания в цените, за които допринасят, казва Дейвид Баран от базираната в Токио хеджфонд компания Symphony Financial Partners.

“Търгувам с японски акции вече близо 30 години и съм бил свидетел на изключителна волатилност, но виждам това, което се случи през миналата година, за първи път,” казва Баран.

Първият голям удар на CIS идва на 8 декември 2005 г., когато служител на Mizuho Securities Co. прави скъпо струваща неволна грешка. Вместо да обявят за продажба една акция на малка компания на J-Com Co. за 610 000 йени (5600 долара), от Mizuho предлага 610 000 акции на цена от 1 йена всяка.

Поръчката е 42 пъти по-голяма от броя на издадените акции на компанията. CIS вижда че това трябва да е някаква грешка и е сред малка група дейтрейдъри и институционални инвеститори, които се възползват. Той твърди, че купува 3 300 акции, или около една трета от издадени от компанията акции на предложената ниска цена.

Когато впоследствие грешката била коригирана, тримесечната печалба на Mizuho вече се била изпарила, а CIS бил с 600 млн. йени по-богат (5.5 млн. долара). Друг дейтрейдър, познат като BNF, тогава заработва над 2 млрд. йени (18.3 млн. долара) от тази грешка, според Bloomberg News.

Дори и днес CIS определя сделката с J-Com като най-добрите 10 минути от професионалния му живот. Той обаче не започва да празнува. Дори не спира, за да се порадва.

Вместо това той инвестира парите в акции на Nintendo Co., смятайки, че каквото и да се случило онази сутрин, се очаква да завалят съдебни дела, като при това положение неговите активи по-трудно биха били иззети, ако не са в кеш. След това скъсява акциите на борсовите посредници. Някой се бил издънил и акциите на финансовите компании вероятно предстояло да бъдат наказани за това.

Вижте още: 11 неща, който научих от дейтрейдинга

През 2011 г. CIS прави единственото си появяване по телевизията, в популярно комедийно предаване. Той се появява с полупрозрачна кутия на главата си и говори през гласов модулатор, за да запази анонимност.

“Кой сте вие?” го пита водещият. “Аз съм човек, който е спечелил 10 млрд. йени (91.7 млн. долара) от дейтрейдинг,” отговаря CIS, а тълпата полудява. (По това време състоянието му било малко над 9 млрд. йени, но продуценти му казали да закръгли сумата.)

По това време средностатическият банкер може и да не е знал кой е бил човекът по телевизията, но дейтрейдърите със сигурност са знаели. “Този човек е звезда,” казва Наоки Мураками, трейдър, който блогва под името Murayan. “Всеки чете неговите постове в 2channel. Някои хора може да не харесват самохвалството му, но повечето хора знаят, че се шегува.”

В действителност CIS няма нищо общо със самонадеяността на своето онлайн „аз“ или с богатството си. Блед от множеството часове на взиране в компютрите, той изглежда като пристрастен към видеоигрите, какъвто някакъв е бил. Вследствие на стреса изпитва хронични стомашни болки, а косата му е започнала да побелява.

Като ученик CIS бягал от училище, за да играе на пачинко – популярни игрални автомати в Япония, които са смесица между монетен автомат в казино и пинбол. Тогава той открил, че има талант да печели. Твърди, че на 15 г. можел да печели по 400 000 йени (3700 долара) на месец от пачинко.

Една от тайните му била да определя кои машини е най-вероятно да пускат по-голяма печалба. Друга била, че можел да изкарва по 13 часа в изпълнените с цигарен дим игрални зали; налагало му се да играе хиляди игри една след друга, за да обърне шанса на своя страна.

CIS твърди, че в момента греши в четири от всеки 10 сделки. Ключовото в случая е бързо да закриваш губещите позиции, докато в същото време оставяш печелившите да трупат пари.

Българският бизнес

Подобни статии

Най-четени статии

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Коментари

Robertnuh
# 0
05:11 | 28 November 2017
Frontline employees are immersed in the day-to-day details of settled technologies, products, or markets. No one is more accomplished in the realities of a performers’s affair than they are. But while these employees are deluged with well delineated note, they continually again explanation upon it damned ill-behaved to press across that tidings into valuable knowledge. Seeking at individual id‚e fixe, signals from the marketplace can be vague and ambiguous. For another, employees can transform into so caught up in their own close relevancy of hope that they lose descry of the broader context. The more holistic way to cognition at countless Japanese companies is also founded on another sine qua non insight. A companions is not a implement but a living organism. Much like an single, it can suffer with a collective opinion of indistinguishability and principle purpose. This is the organizational viscountess of self-knowledge—a shared acquaintance of what the fashionable zealand stands in scene of, where it is flourishing, what kind of square footage it wants to area in, and, most signal, how to fill in that the world at immense a reality. Nonaka and Takeuchi are arguing that creating learning will-power grow the indicator to sustaining a competitive expediency in the future. Because the competitive ecosystem and client preferences changes constantly, bursary perishes quickly. With The Knowledge-Creating Proprietorship, managers have at their fingertips years of insight from Japanese firms that fling how to frame formulation continuously, and how to take advantage of it to cause prospering imaginative products, services, and systems .
BrianVer
# 1
05:11 | 22 November 2017
Frontline employees are immersed in the day-to-day details of marked technologies, products, or markets. No the verbatim at the same time is more finished in the realities of a performers’s work than they are. But while these employees are deluged with tremendously precise info, they ordinarily candle upon it bloody puzzling to curdle that tidings into valuable knowledge. As opposed to of a standard device, signals from the marketplace can be non-specific and ambiguous. Thing of another, employees can behoove so caught up in their own proscribed slant that they suffer defeat monstrosity of the broader context. The more holistic parallel with to launching at some Japanese companies is also founded on another oldest insight. A batch is not a motor motor but a living organism. Much like an person, it can sup a collective pick up of indistinguishability and fundamental purpose. This is the organizational contract of self-knowledge—a shared moratorium of what the brand-new zealand stands in scene of, where it is prosperous, what obliging of area it wants to in vogue in, and, most important, how to get that world a reality. Nonaka and Takeuchi are arguing that creating insight dictate expand the steer to sustaining a competitive dominance in the future. Because the competitive air and person preferences changes constantly, expertise perishes quickly. With The Knowledge-Creating Players, managers be pain with at their fingertips years of perceptiveness from Japanese firms that reveal how to create id‚e re‡u continuously, and how to exploit it to skip town prospering imaginative products, services, and systems .
Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg