Партньорството между Google и YouTube ражда нов тип милионери. Google пуска реклами към милиони клипове всеки ден, като дава над 50% от приходите от рекламите на авторите на клиповете.

Така стотици звезди на YouTube правят шестцифрени заплати на година, а много други си докарват над 40 000 долара на година. Последната сума е приблизително равна на средната годишна работна заплата в САЩ.

Някои от най-известните интернет-звезди са направили 1 млн. долара до сега.

Все повече хора напускат работа, за да се занимават с това да пускат клипове в YouTube. Те започват като абсолютни аматьори, но ако клиповете им започнат да стават популярни, Google им предлага партньорство.

Да вземем за пример Емили Кан, по-известна в интернет като Маанчи. Тя започва да пуска клипове за корейската кухня, от дома си в Канада.

По-късно се мести в западен Манхатън и започва работа в САЩ, като продължава да пуска готварски клипове в YouTube.

Тя стана такава звезда, че в крайна сметка напусна работа, за да се фокусира над предаването си. Вече има собствен уебсайт и приложение в iPad.

Качеството на видео-клиповете расте, казват от YouTube. Хората инвестират в тях. Вече не всички се снимат в спалнята си.

През 2006 Google бе критикуван за това, че наля 1.6 млрд. в YouTube. Сайтът тогава бе популярен, но не правеше много пари.

Днес обаче инвестицията се отплаща. Анализатори прогнозират, че приходите от реклама тази година ще достигнат 900 млн. долара, спрямо 460 млн. долара за 2010.

Google казва, че има 15 000 партньора в YouTube, които пускат видеа от цял свят и прибират по-голяма част от парите от самата компания.

Това означава, че за 2010 всеки партньор ще получи средно 30 000 долара.

Емили Кан излъчва от кухнята си