Защо клиенти на Zara откриват бележки за помощ в дрехите си?

66489
Защо клиенти на Zara откриват бележки за помощ в дрехите си?

© Pixabay

Клиентите на модния гигант Zara откриват необичайни бележки в дрехите си, съобщава британският вестник Independent.

Те идват от работници, като твърдят, че не са получили възнаграждения за работата си.

Zara, която е част от модната империя Inditex на четвъртия най-богат човек в света - Амансио Ортега, се оценява на 11.3 млрд. долара и разполага с над 2 200 магазина в световен мащаб.

Сочен за една от най-успешните модни марки в света, модният гигант обаче се оказва въвлечен в противоречиви спорове.

Според клиентите на веригата в Истанбул, в джобовете на облекла на Zara са намерени призиви за помощ - под формата на ръкописни бележки от турски работници, които изискват от купувачите да подкрепят кампанията им за по-добри трудови стандарти и да наложат на компанията заплатите им да бъдат изплатени, предаде Асошиейтед прес.

В бележките се посочва, че въпросните работници са наети от друга компания производител - Bravo Tekstil, която е затворена, а на работниците не са изплатени няколко месечни заплати.

Bravo Tekstil произвежда облекла и за марките Mango и Next, посочва Independent.

"Направих този артикул, който купихте, но не ми платиха това", се казва в бележките.

Жена откри мъртва мишка в подгъва на новата си рокля от ZaraГоворител на Zara САЩ съобщава, че компанията е наясно с проблема и прави допълнително разследване

Това не е първият случай, в който Zara се забърква в скандал. Испанската верига беше обвинена в производствени практики, нанасящи екологични щети, експлоатация на млади дизайнери и осигуряване на лоши условия на труд.

Веригата дори беше обвинена в използване на робски и детски труд, както и в експлоатация на непълнолетни сирийски бежанци.

Компанията майка на Zara - Inditex, публикува съобщение за пресата, в което заяви, че се ангажира да работи с Международната организация на труда (МОТ) за "подобряване на условията на труд на всички нива във веригата".

Според съобщението, Inditex си сътрудничи с МОТ по проекта SCORE, който е "насочен към подобряване на системите за управление и условията на труд в заводите в Китай и Турция".

В отговор на последните новини, говорител на Inditex заявява пред Independent, че Inditex е изпълнила всичките си договорни задължения към Bravo Textil и понастоящем работи заедно с Mango и Next за създаване на фонд за засегнатите работници от изчезването на собственика на фабриката Bravo.

"Този фонд ще покрие неплатените възнаграждения, неизползваните отпуски и обезщетенията на работниците, които са наети в момента на внезапното прекратяване на работата на завода през юли 2016 г. Ние се ангажираме да намерим бързо решение за всички засегнати," се казва още в съобщението. 

Подобни статии

Най-четени статии

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Коментари

Ral
# 0
20:11 | 7 November 2017
Затова бойкот на всички големи от типа на Zara, H&M, Terranova и пр. вериги, които продават не само скъпи, но и некачествени дрехи, които се разпадат след 2 пранета.
Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg