Появата на мобилното приложение Pokemon Gо накара масовата аудитория да се взира по-сериозно в екрана на телефона си. Мобилната игра вече има повече сваляния от Tinder, а скоро ще има повече мобилни потребители дневно от Twitter.

Каква точно е тази сензация? Практически, това е игра със свободен достъп, която използва вашата локация, или така наречената добавена реалност. Това продължава да е стандартната Pokemon игра, в която потребителят лови мистични същества (наречени покемони), отново ги тренира и мери сили с останалите участници.

Къде е разликата? Този път действието не се развива от дивана или на автобусната спирка, докато чакате градския транспорт. Pokemon Go използва GPS системата на мобилния ви телефон и позволява да ловите създанията, разхождайки се до определен обект около вас. За да хванете въпросното същество, трябва да се разходите до определена зона близо до вас и да го откриете. Точно тук идва и интересната част.

Някои покемони се появяват на случайни места, но за други ще трябва да се разходите до бензиностанцията, където най-често се крие огненият покемон, тревният покемон се разхожда в паркове, а призрачният излиза само през нощта.

Дори тренировката изисква да отидете до местния фитнес, където да подобрите качествата на уловените любимци. Не е необходимо да се взирате постоянно в телефона, защото той ще вибрира, когато има покемон близо до вас.

Най-запалените потребители могат да закупят дори Pokeball часовник, който се свързва през Bluetooth-a на телефона. Идеята се ражда през 2013 година, когато покойният вече Сатору Иуата (изпълнителен директор на Nintendo) и Тсунеказу Ишихара от компанията Pokemon, решават да си партнират с Google, пускайки предизвикателство за 1 април с името Pokemon Challenge.

Предизвикателството е, че в местонахождението на всеки потребител има 150 покемона, които трябва да бъдат уловени. Тази шега се превръща в истинска игра около 3 години по-късно.

Първоначалните планове за стартиране са насочени към Австралия и на 6 юли Pokemon Go трябваше да запали геймърите от другия край на света, след това приложението трябваше да бъде валидно в Северна Америка, Европа и едва тогава в Азия.

Единственият проблем е, че интересът е огромен и изпълнението на този проект не може да се случи толкова лесно. Много потребители имат проблеми с логването, активирането на софтуера и дори с изпълнението на тази игра.

Ето защо проектът се замразява, докато малките бъгове не бъдат изчистени. И пускането на официалната версия е насрочено именно за тази седмица.