Ръководството на Toyota Motor планира да използва технологията на регенеративните горивни клетки за захранване на пилотиран луноход.

Това увеличава перспективата за използване на водния лед на Луната като източник на енергия в бъдеще, съобщава Reuters.

От 2019 г. Toyota работи в екип с японската космическа агенция, за да разработи пилотиран луноход, наречен Lunar Cruiser, който се очаква да бъде инсталиран на Луната през 2029 г.

"За да проведем дългосрочни и стабилни изследвания на повърхността на Луната, се стремим да се снабдим с различни елементи на място за дълъг период от време", заяви Кен Ямашита, ръководител на проектите за лунно изследване в Toyota.

НАСА обмисля да изгради кислороден тръбопровод на ЛунатаLunar South Pole Oxygen Pipeline (LSPOP) ще се свърже с центъра за добив на лед, който НАСА планира да изгради на южния лунен полюс

НАСА очаква Япония да предостави луноход с целева дата на изстрелване 2029 г. като принос към програмата "Артемида", заяви Японската агенция за аерокосмически изследвания, цитирана от Reuters.

Луноходът с горивна клетка черпи енергия от горивен стек, в който водородът се отделя с помощта на катализатор, за да произвежда електричество.

Toyota заяви, че нейната технология ще използва слънчевата енергия и водата за производство на водород и кислород чрез електролиза през деня, а горивните клетки ще осигуряват електричество през нощта.

Лунната нощ трае около 14 земни дни, така че с помощта на технологията луноходът ще може да се движи много дни наред, дори когато е тъмно и изключително студено.

Най-големият автомобилен производител в света по продажби се надява да получи поръчка за пилотирания луноход до есента на следващата година.

Очаква се превозното средство да може да превозва двама астронавти в продължение на 42 дни годишно и да работи в продължение на 10 години, допълва Reuters.

Нов провал дискредитира космическите амбиции на Япония Високата 57 метрa ракета H3 се издига без проблеми от космодрума “Танегашима”, но се проваля в Космоса

"Идеята ни е да продължим да работим с лунохода по-дълго от тези 10 години, ако има компания или споразумение, което може да доставя необходимата за това вода", каза Ямашита, като добави, че първоначално с него в Космоса ще трябва да се изпраща чиста вода.

Toyota не очаква, че ще може да генерира вода, използвана за горивни клетки, от ледената вода на Луната или да е в състояние да я добива сама, предупреди Ямашита, като допълни, че вероятно ще разчита на други компании или бъдещи разработки за това.