Приблизително по 25 000 водачи без Гражданска отговорност хващат пътните полицаи средно на година. За тази година близо 800 без задължителната застраховка са установени при пътнотранспортни произшествия, обяви главен инспектор Антон Антонов, началник сектор „Пътен контрол" в Пътна полиция, на конференцията "Автомобилното застраховане в Югоизточна Европа: Трансгранични проблеми и решения".

Средногодишно в страната се установяват около 1.2 и 1.3 милиона нарушения, което означава, че всеки един от тези автомобили е бил проверен и би трябвало да има задължителна застраховка Гражданска отговорност. При всяка проверка на превозно средство полицаят е длъжен да гледа и за наличие на ГО, но от полицията не са сигурни, че това е сторено, стана ясно от изказването на Антонов.

Разкритите шофьори без ГО от един служител са в пъти повече там, където действат камерите за контрол.

В момента работят около 90 автоматизирани уреда за контрол на скоростта, от които 15 стационарни, останалите са монтирани в полицейски автомобили, като целта е в бъдеще стационарните да станат поне 150, обясни Антонов.

Вече е разработен софтуер, който разчита регистрационните табели на всички превозни средства, които преминават през обсега на камерата. Така номерата им ще се сравняват с база данни за возилата, които нямат застраховка или не са преминали годишен технически преглед, а в бъдеше - ще се проверява и за неплатени дължими глоби или издирвани коли. Системата работи с GPS позициониране и това ще бъде основният уред, който ще използват служителите, каза Антонов.

Половината коли в България са на над 15 години

Има тенденция към увеличаване на възрастта на регистрираните превозни средства в България, като близо 50% от автомобилите са над 15 г., заяви Антонов.

Над 3.302 млн. са регистрираните ППС в България, а само след приемането ни в Европейския съюз у нас са влезли близо 1 млн. автомобила втора рък, като 45% от тях са внос от Италия.