10 тенденции в социалните мрежи през 2018 г.

3511
10 тенденции в социалните мрежи през 2018 г.

© Pixabay.com

Намираме се на финалната права на годината и погледът ни вече е насочен към следващата.

Испанският вестник Expansion публикува десет тенденции в социалните мрежи догодина, които трябва да бъдат взети предвид при изработването на маркетингова стратегия за 2018 г.

1. Внимание към Поколението Z

Първите представители на това поколение, което е наследник на милениълс, започват да навлизат на пазара на труда и са много активни в Instagram и Snapchat.

Тези нови клиенти търсят бързина в покупките и подобряване на преживяванията на клиентите. Предизвикателството пред компаниите ще бъде да се свържат с Поколение Z чрез персонализирано съдържение, което им помага да се включат в изграждането на марката.

2. Ефимерното съдържание е новият цар на социалните мрежи

Историите с 24-часов срок в Instagram и Snapchat не спират да привличат почитатели. Instagram Stories има средно 200 милиона месечни потребители и те ще се увеличават през 2018 г.

Това съдържание вече не е изключително предназначено за Поколение Z, тъй като милениълс също се присъединиха към вълната, предизвикана от FoMo (Fear of missing out, страхът да не изпуснат нещо – бел. ред.) - синдром, характерен за дигиталната ера.

3. Изкуствен интелект

2018 ще бъде годината на консолидацията на чатботовете. Към днешна дата има стотици хиляди активни потребители на социалните мрежи. Използването им помага за привличане на вниманието на клиента и за 24-часова подкрепа на кампаниите седем дни в седмицата.

Според годишния доклад на Statista относно приемането на този изкуствен интелект от страна на потребителите, най-склонни да използват тази технология са потребителите на онлайн магазини (34%), хората в здравния сектор (27%), телекомуникациите (25%), банките и финансовите услуги (20%).

4. Изпращане на видеа



Успехът на груповата платформа за видеа Houseparty привлече вниманието на Facebook, която вижда в тази нова социална платформа формат, търсен от най-младите потребители.

Аудиовизуалното съдържание играе все по-голяма роля в социалните мрежи. Дори LinkedIn го включи в платформата си като начин за постигане на „ангажимент“ сред потребителите й.

5. Възход на Live Streaming

Излъчването на видеа на живо ще се впише в месечната стратегия за съдържание на много компании, които все още не са ги възприели.

Всичко по темата Прогнози за 2018 г.

Подобни статии

Най-четени статии

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg