Amazon предстои да се намеси сериозно и в модната индустрия?

3468
Amazon предстои да се намеси сериозно и в модната индустрия?

© Pixabay.com

Гигантът в онлайн търговията Amazon пусна електронен магазин на име Made for You, който само срещу 25 долара позволява на клиентите да си поръчат тениска по свой размер през приложение, в което подават информация за своя размер, качват две снимки и посочват предпочитанията си за яка, ръкави, дължина и модел.

В момента услугата се предлага само в САЩ и само за тениски, произведени там с вносни материали, но ако познаваме Amazon, тази услуга скоро вероятно ще бъде разширена както откъм продукти, така и географски.

Преди малко повече от три години Amazon придоби Body Labs - компания в сферата на машинното обучение, основана през 2013 г. и базирана в Манхатън. По някои оценки сделката е била на стойност между 50 и 70 млн. долара.

Компанията, специализира в анализа на телесните форми, беше набрала около 8 млн. долара финансиране преди това и изчислява размери дрехи по снимки и видеа. Сега уебсайтът на компанията е изчезнал и на него човек може единствено да се регистрира и да създаде точен модел на тялото си, който да бъде използван за поръчването на дрехи онлайн.

Всичко обаче сочи към това, че технологията на компанията стои зад изявлението на Amazon, а това може да е предупредителен знак за модната индустрия, пише Forbes.

Купуването на дрехи чрез система за оразмеряване не е оптималното изживяване. Дори и размерите да съвпадат при различните марки (което не е така), е ясно, че даден размер отговаря на определен вид тяло и не пасва непременно на потребителя.


В модния свят дилемата е между дрехите по мярка и тези от закачалката. Вземането на мерки е сложен процес. Костюмите по мярка обикновено изискват няколко измервания, определен опит и са скъпи.

Как се променят нещата, когато срещу 25 долара човек може да си поръча тениска по мярка с единственото изискване да изпрати няколко снимки или да направи няколко прости движения пред камера за няколко секунди?

Съдбата на официалното мъжко облекло виси на конец заради пандемиятаСеизмична промяна в поведението на потребителите по време на пандемията влияе сериозно на веригата на доставки при костюмите и официалното облекло, хвърляйки в смут сектора на всеки континент

Разликата е в производствения процес. В момента единственият начин производителите да поддържат ниски разходи е като правят дрехи с фиксирани размери.

Преминаването от тази схема на масово производство, което обикновено се извършва в страни с ниски разходи за труд, към производство на номера абсолютно по мярка изисква технологии, които не са по силите на много марки и има и други ефекти, като съкращаване на веригите на доставки, дори и в развитите страни, като се ограничава делът на ръчния труд за сметка на технологиите и специализираните умения.

Какво иска Amazon? Просто да разработи система, която й позволява да предлага дрехи по мярка на същите цени, като така наречената бърза мода. Ако успее да създаде такава система, познавайки Amazon, компанията ще я предложи като платформа за марки, което пък ще я превърне в хъб, около който ще се въртят големите имена.

За нула време купуването на дреха размер M или XL вече няма да има логика. Ще влизаме в онлайн магазин или физически магазин, ще избираме продукт, но ще получаваме версията му по мярка за нас малко по-късно.

Дрехите представляват голям дял от потреблението, а Amazon отдавна иска да се намеси в тази категория. Като стратегически ход потенциалът е огромен. Ако първата индикация беше придобиването на Body Labs преди три години, а втората пускането на тези тениски, третата - каквато и да е тя, вероятно няма да се забави много.

Българският бизнес

Подобни статии

Най-четени статии

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg