Инвеститорите, очакващи поевтиняване на еврото и швейцарския франк спрямо долара и останалите основни валути, могат да заложат спокойно на акции на европейски производители на луксозни стоки.

Сред компаниите, които се очаква да се облагодетелстват от по-евтината европейска валута, са
Cie. Financiere Richemont SA и LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton.

Тъй като основна част от приходите им идват не от Стария континент, а разходите им са в евро, всяко поевтиняване на еврото с 1% се очаква да доведе до ръст между 1.3 и 1.5% в чистите печалби на компаниите.

Компанията Richemont, собственик на марките Cartier и Montblanc, ще бъде една от тези, които в най-голяма степен ще се облагодетелства от поевтиняването на еврото, тъй като 65% от приходите й от продажби се реализират извън Европа.

Световните продажби на базираната в Женева компания са се повишили с 24% в реално изражение и без отчитане на нивата на валутните курсове за тримесечието до края на декември.

От там потвърдиха очакванията си печалбата за фискалната година до края на март да превиши значително тази за изминалата година.

Слабото евро помага и на компании като италианския производител на чанти и обувки Salvatore Ferragamo да бъдат по-конкурентоспособни на международните пазари, както и за подобряване на маржина на печалбите.

Новосъздаденият индекс Bloomberg European Luxury Goods Index, следящ представянето на компании, произвеждащи луксозни стоки, се е повишил с 357% от 18-ти ноември 2008 година насам, на фона на повишението на индекса Stoxx Europe 600 Index с 27% за посочения период.

Луксозният индекс е изпреварил представянето на пазара с шест процента през тази година.