Испанските строителни предприемачи предлагат нетрадиционни промоции
Испанските строителни предприемачи прибягват до все по-разнообразни действия с цел привличане на купувачите, на фона на кризата, заляла пазара на недвижими имоти в страната. Някои от по-нетрадиционните действия включват безплатни автомобили, ваканции и дори пари в брой за купувачите.
По време на проведеното през миналата седмица имотно изложение в столицата Мадрид броят на посетителите е бил с около една трета по-малък от този през предходната година, сочат данни на Reuters.
Изпълнителният директор на агенцията за недвижими имоти Zapata коментира, че от края на миналото лято пазарът е изключително отеснял, като се наблюдава понижение на броя на сделките с около 70-80%, което е един доста тревожен знак.
От пика си в средата на изминалата година до момента цените на жилищата в Испания са отбелязали понижение от около 4%. Голяма част от специалистите са на мнение, че можем да станем свидетели на по-нататъшен спад с до 20%.
Испанският пазар на недвижими имоти е един от най-засегнатите европейски пазари вследствие на кризата, обхванала световните пазари, заедно с Ирландия, където цените са загубили 8.8% за последната една година.
През последните шест месеца продажбите на апартаменти, предимно по крайбрежната линия, са намалели с една трета.
Въпреки понижението в цените обаче все още имотите остават трудно достъпни за повече от испанците. Така например, при средна заплата от около 2 000 евро на месец, цената на апартамент от 100 кв. м в Мадрид възлиза на около 300 000 евро.
Цените на имотите в страната са отбелязали ръст от близо три пъти през последните десет години, в резултат на бума в сектора.