Продажбите на видео игри, конзоли и аксесоари в САЩ са нараснали с 10%, до 2.91 млрд. долара през ноември, показаха миналата седмица данни на изследователската компания NPD Group Inc.. Nintendo, която произвежда конзолата Wii, е съставлявала почти три четвърти от растежа, оставяйки на останалите от индустрията ръст от 3%, или по-малко.

Резултатите показват, че базираната в Киото, Япония Nintendo просперира, докато останалата част от индустрията се сблъсква с щатската икономика, която е в рецесия и намаляващите продажби на дребно.

Потребителите в САЩ са удвоили покупките си на конзолата Wii до 2.04 млн. броя миналия месец, докато тези на PlayStation 3 на Sony Corp са се понижили с 19%, в сравнение с година по-рано. Продажбите на дребно в САЩ са паднали с 1.8% през ноември, според данни на Търговския департамент.

Продажбите на конзолата Wii надхвърлят тези на PS3 и Xbox взети заедно в съотношение почти 2 към 1, като това оказва влияние и върху софтуера. Пет от десетте най-продавани игри са били за конзола на Nintendo, включително Wii Play и Wii Fit.

Игрите за Wii обикновено се продават за около 10 долара по-малко, в сравнение с тези за Xbox 360 на Microsoft Corp и PlayStation3.

Nintendo произвежда около две трети от игрите за Wii сама, а това е предизвикателство за компаниите, които продават водещи конзолни игри.

Базираната в Калифорния Electronic Arts (ЕА) намали на 9 декември прогнозата си за цялата година, изтъквайки като причина слабите продажби в Северна Америка и Европа.

Продажбите на Nintendo Wii през ноември отчитат рекорд за всички други месеци, с изключение на декември. Компанията е съставлявала повече от 70% от ръста на индустрията.

Nintendo също така води и по продажби на преносими игри. Потребителите са закупили 1.57 млн. игри Nintendo DS миналия месец, което представлява ръст от 2.6% на годишна база, според NPD. Продажбите на Sony PSP намаляват с 26% на годишна база, до 421 000 плейъра.