Първият търговски център от съвременен тип в Бургас - Бургас Плаза официално отвори врати. С вложените в изграждането му 60 млн. евро търговският център се нарежда сред най - големите инвестиции в община Бургас. Разположен е върху 39 000 кв.м. разгърната застроена площ. Бургас Плаза е първият шопинг мол в България с открит паркинг на покрива на хипермаркета.

Таня Косева - Бошова, изпълнителен директор на "Бургас Плаза" АД, Ричард Макдоналд (Бриджкорп) и Димитър Николов, кмет на Бургас прерязаха лентата на търговския център.

Броят на потенциалните клиенти на Бургас Плаза е над 450 хил. души от града и региона. На тяхно разположение са над 90 магазина (26 000 кв.м. търговска площ), ресторанти ( 600 кв.м.) и кафенета (900 кв.м.), както и открит паркинг с 1270 места. Обектите в търговския център започнаха поетапно да отварят врати през месец март, когато Карфур откри на територията на мола първия си хипермаркет в България. Той е разположен на 13 000 кв. м., от които 8 300 кв. м. търговска площ. За първи път в България, чрез новия мол, навлиза и най-голямата верига за козметични и парфюмерийни продукти в Европа - Дъглас, разполагаща с над 900 магазина в Европа и САЩ.

За първи път в Бургас отвориха врати New Yorker, както и британската верига за продажба на стоки за майката и детето Mothercare.

Инвеститор на търговския център е "Бургас Плаза" АД (собственост на Gort Holding и Bridgecorp). Архитектурният проект е дело на арх. Илиан Илиев (студио "Планинг"), главен изпълнител e ATEngineering. Ръководството на проекта се осъществява от SAVANT, а ексклузивен консултант е Colliers International България.