Изследване на компания Pew Research Center определи нещата, без които американците не могат. Изследването е проведено, като респондентите е трябвало да отговорят дали смятат една или друга вещ за предмет на лукса или необходимост.

Изследването показва, че като първа необходимост американците считат автомобила (88%). След него се нарежда телефонът (66%), климатикът (54%) и телевизорът (52%).

Компютърът си е завоювал 50%, мобилният телефон 49%, микровълновата печка 47%, Интернет- 31%, сателитът 23%, миялната машина 21%, плазменият телевизор 8% и iPod - 3%.

Такова проучване се реализира ежегодно от 1973 г. и за това време голяма част от изброените предмети са преминали от категорията "лукс" в тази на "Необходимост".

То обаче показва, че дори в условията на криза, американците като цяло не могат да се откажат от редица скъпоструващи предмети. 57% се ориентират към по-евтини модели, 24% пестят от алкохол и цигари , 24% се отказват от кабелна телевизия, 22%- от мобилен телефон, а 21% са готови да си направят овощна градина, за да намалят разходите за храна.