Историята на General Motors
16 септември 1908 г. - Уилям Дюрант основава General Motors. През ноември в компанията влизат Buick Motor Co. и Oldsmobile.
1909 - GM продава 25 000 коли и камиони. Придобива Cadillac за 5.5 млн. долара, както и GMC и AC spark plug.
1910 - Дюрант придобива още няколко по-малки компании, сред които Champion ignition. Продажбите се увеличават с 60%, но печалбата изостава. Компанията затъва в дългове и банкерите отстраняват Дюрант от шефския стол.
1911 - За пръв път в модел на Cadillac 1912 г. се поставя електрически стартер.
1915-16 - GM се нарича General Motors Corp. Дюрант се връща на поста CEO.
1917-19 - По-голямата част от производството на камиони е за армията. През 1919 се основава GM Acceptance Corp (GMAC) с цел финансиране на продажбите на коли и камиони.
1920 - Дюрант се оттегля, по-късно подава заявление за личен банкрут. В края на живота си работи като управител на боулинг зала.
1920 - GM създава стратегия и определя пет таргет групи за марките - Buick, Pontiac, Chevrolet, Oldsmobile и Cadillac.
1921 - Пазарният дял на компанията е 12%.
1923 - Алфред Слоун става президент и CEO на компанията.
1925 - GM придобива британската Vauxhall Motors. Започва да развива дейност и в Германия, Франция, Аржентина и Бразилия.
1929 - GM придобива немската Adam Opel AG.
1937 - Компанията е разтърсена от стачки на работници във Флинт, Мичиган, които водят до създаването на профсъюза UAW.
1941 - Пазарният дял расте до 41%. За пръв път в модел на Cadillac се появява климатик.
1942 - Край на производството за гражданите. Компанията работи за изпълнение на поръчки за армията.
1945 - 46 - Работниците стачкуват 113 дни.
1948 - За пръв път в Oldsmobile и Cadillac се поставят V8 двигател.
1954 - Пазарният дял достига 54%. Компанията произвежда 50-милионният си автомобил.
1956 - Слоун се оттегля от поста председател на компанията
1959 - 60 - В отговор на навлизането на европейски коли на пазара, GM представя Chevrolet Corvair. Малко по-късно Ралф Нейдър пише за колата книгата „Несигурна на каквато и да е скорост." Оплаквания свързани с модела водят до въвеждането на обсъждания на сигурността на автомобилите в Конгреса.
1979 - Броят на служителите в САЩ достига 618 365, с което GM става най-големият работодател в страната. Служителите зад граница са 853 000. В тази декада, обаче компанията става свидетел на спад на продажбите, страната изпада в рецесия, налага се ембарго на петрола от арабските страни, а японските производители печелят пазарен дял.
1980 - Роджър Б. Смит става председател на GM. Продажбите се сриват с 26%, което означава загуба на 750 млн. долара.
1981 - GM консолидира звената за автомобили, автобуси и минибуси. Работниците показно размазват японски коли с чукове. Приходите са 62.7 млрд. долара, а печалбата 333.4 млн долара.
1983 - GM и Toyota основават джойнт вентчър за производство на коли в завода на GM във Фремонт, Калифорния. Печалбата за годината е 3.7 млрд. долара.
1984 - GM придобива Electronic Data Systems Corp, собственост на милиардера Х. Рос Парот. Печалбата се повишава до 4.5 млрд. долара, а приходите са 84.9 млрд. долара
1985 - Основава дъщерната фирма Saturn Corp. Придобива Hughes Aircraft Co за 5 млрд. долара. Печалбата за годината е 4 млрд. долара.
1986 - GM обявява планове да затвори 11 завода в САЩ. Броят на служителите е 877 000, печалбата пада на 3.9 млрд. долара. След вътрешни спорове, Перот се оттегля от Борда на директорите, като получава компенсация от 700 млн. долара !
1988 - Печалбата се повишава до 4.6 млрд. долара, а приходите до 123.6 млрд. долара. Броят на служителите намалява до 766 000.
1989 - В съответствие с изискванията на федералните регулаторни органи GM оборудва около 15% от автомобилите си с въздушни възглавници и вдига цената им, като се оправдава с новите устройства. Печалбата пада до 4.2 млрд. долара.
1990 - GM и шведската Saab-Scania AB основават джойнт венчър за производство на коли в Европа. Смит се оттегля като председател, на негово място идва Робърт Стемпъл. GM представя Saturn. Затваря четири завода, а печалбата пада до 102 млн. долара, заради слаби продажби.
1991 - Компанията обявява рекордната за индустрията загуба от 4.45 млрд. долара. Стемпел заявява, че 21 завода ще затворят в следващите няколко години, като допълнително през 1992 ще бъдат съкратени 9 000 души на постоянен договор и на 15 000 души на почасова работа.
1991 - Бордът на директорите отнема някои правомощия на Стемпел, който по-късно се оттегля. CEO става Джак Смит, а председател Джон Смейл.
1998 - Стачки в два завода в Мичиган спират почти цялото производство в Северна Америка.
1999 - GM купува правата за Hummer от AM general. Delphi се отделя като самостоятелна компания.
2000 - Симт е заменен от Рик Уагонер на поста CEO. GM съкращава 10% от офис-служителите си.
2002 - Компанията купува 42-процентен дял в южнокорейската Daewoo Motor на стойност 251 млн. долара. По-късно делът се увеличава до 51%.
2003 - Продава звеното за отбранителна техника на General Dynamics Corp за 1.1 млрд. долара и продава 20-процентен дял в Hughes Electronics to News Corp за 3.1 млрд. долара.
2004 - Излиза последния модел на Oldsmobile.
2006 - Инвеститорът Кърк Киркорян предлага сливане с Nissan и Renault, което бордът отхвърля. Керкорян продава по-голяма част от дела си в компанията. GM продава 51-процентен дял в GMAC Financial Services на групата на Cerberus Capital Management за 14 млрд. долара.
2007 - GM обявява загуба от 38.7 млрд. долара. Това е най-голямата годишна загуба в историята на автомобилната индустрия. Компанията подписва споразумение с UAW, с което се прехвърлят 33 млрд. долари за здравни вноски на работниците под управлението на фонд, контролиран от профсъюза. Пазарният дял на компанията по това време е 23.7%. GM плаща на някои от новонаетите работници по 14 долара на час. Компанията продава Allison Transmission на The Carlyle Group за 5.6 млрд. долара.
2008 - Цената на бензина достига 4 долара за галон, а продажбите на камиони и джипове падат стремително. GM съобщава, че ще закрие четири завода за пикапи и ще се съкрати 8 350 служители. Обявяват марката Hummer за продажба. Започват преговори с Chrysler за евентуално сливане, но пропадат. Продажбите и на двете компании се понижават. През декември GM съобщава на Конгреса, че ще има нужда от 18 млрд. долара, за да оцелее. Получава 13.4 млрд. долара. Обявява загуба от 30.9 млрд. долара за годината.
2009 - Барак Обама поема поста президент на САЩ. На 17 февруари GM обявява, че ще има нужда от 30 млрд. долара. Шведското звено Saab банкрутира. GM обявява, че звеното Saturn ще работи само до 2011 г.
30 март - Ден след като е Рик Уагонер, Барак Обама заявява, че GM не е извършила успешно реструктурирането си и дава краен срок на компанията до 1 юни. Заемащият поста COO Фриц Хендерсън става изпълнителен директор.
7 май - GM обявява загуба от 6 млрд. долара за първото тримесечие, приходите падат наполовина.
15 май - GM съкращава договорите на 1 100 дилъри
26 май - UAW се съгласява на плановете за съкращения и затваряне на 14 завода.
27 май - Заемите взети от правителството вече възлизат на 19.4 млрд. долара. General Motors оттегля офертата си да замени свои задължения под формата на облигации срещу акции на компанията, тъй като прекалено малко облигационери са се съгласили на подобна сделка. През април компанията бе направила оферта към облигационерите за обмяна на негарантирани задължения на стойност 27 млрд. долара срещу 10% от акциите на автомобилопроизводителя. Банкрутът е по-близо от всеки друг път.