Полезни съвети за мениджъри
Във времена на криза, времето е ценно за всеки от нас. Следващите съвети ще помогнат за успех в бизнеса Ви:
1. Приоритети
Как можете да се справяте със задачите си, ако незнаете какво е най-ценно за вас. Кой проект е най-важен? Кой клиент? Какви са Вашите краткосрочни и дългосрочни цели?
Ако незнаете отговорите на тези въпроси, как очаквате да постигнете целите си за деня?
2. Започни деня с план
Имаш ли план, по който да се придържаш всеки ден - какво трябва да се направи, какво искаш да свършиш днес и как точно да се осъществи? Защото, ако стартираш деня си без план, това е все едно да започнеш производство на даден продукт, без да имаш поръчки за него.
В случая работа ще свърши и прост лист със задачите за деня.
3. Подхождай реалистично
Често хората поставят твърде много задачи в днешния списък, с което подценяват времето, нужно за тяхното изпълнение. Важното е да поставим наистина важните задачи за деня и да се придържаме към изпълнението им.
4. Не се превръщай в слуга на технологиите
Пристрастяването към интернет е сериозен проблем за доста хора по света. Ако проверявате новостите в любимите си сайтове, или пощата си по 80 пъти на ден, то в края на работното време ще оставите доста неизпълнени задачи.
Затова, нека технологиите работят за Вас, а не Вие да работите за технологиите.
5. Приемете факта, че ще Ви прекъсват
Независимо дали по телефон, ICQ, Skype и др. непрекъснато ще се намери някой, който да прекъсне работата Ви. Така, че ако искате да се концентрирате, по-добре изключете месиндърите и телефона си.
6. Времето е ценно
Ако сте управител на компания, не би трябвало да правите сами резервацията за почивката си. Преценете колко други неща ще можете да свършите през това време. И още: има ли време един мениджър да готви, пазарува и др.? Трудно, защото времето му е ценно.
7. Избирай партньорите и приятелите си мъдро
Някой хора искат повече време, отколкото други. Затова трябва да оцените приятелствата си. Ако прецените, че даден човек Ви отнема ценно време, за неща, които не харесвате, следователно трябва да намалите контактите си с него.
Имате ли приятел, който Ви звъни постоянно по време на работа? Имате ли партньор, който постоянно се шляе и за него приказките са запълване на работния ден? По-добра идея ще е да намерите по-добри начини за фокусиране на енергията си.
8. Научете се да казвате „Не"
Ако Ви помолят да свършите нещо, за което не Ви е грижа, то по-добре да кажете „Не". Това разбира се, не означава, че е добра идея да откажете на шефа си задача под предлог, че не е интересна.
Ако искате да запазите работата си, „Да" е по-добър отговор.
9. Помоли за помощ
Ако изоставате със срока по дадена задача, то може да поискате помощ от някой колега, специалист в дадена област, вместо да започнете да изучавате проблема от А и Б.
10. Намери време за презареждане
Ако към обяд вече се чувстваш уморен, по-добре вземи отпуск, преди да си създадеш проблеми. Ако пък моментът не е подходнящ, то можеш да спортуваш, спиш няколко часа повече и да се храниш здравословно.
Вижте още: