Добавената стойност на родната пивоварна индустрия възлиза на близо 161 млн. евро от БВП на страната. Това сочи изследване на Ernst & Young, проведено за 2008 г., в общо 31 страни по поръчка на европейската организация „Пивоварите на Европа".

Според направения анализ биреният бранш е един от водещите в сектора на бързооборотните стоки в Европа. За изминалата 2008 г. добавената стойност, която европейските пивоварни индустрии са реализирали, възлиза на 59 млрд. евро. 57 млрд. евро пък е общата стойност на постъпленията, които секторът е генерирал към националните правителства в разглежданите 31 страни.

В България пивоварната индустрия е наляла близо 190 млн. евро в държавния бюджет, като от тях 96 млн. евро е стойността на събраното ДДС, 43 млн. евро - на платения акциз и 51 млн. евро - на осигуровките и персоналните данъци. На Балканите тези показатели са най-високи в Турция, където приходите към националния бюджет достигат 1 084 млн. евро, а добавената стойност на бранша възлиза на 1.5 млрд. евро.

Голям е приносът на индустрията и в социален план - пивоварният бранш в Европа осигурява общо 2.5 млн. работни места, свързани пряко и косвено с производството и продажбата на бира. От тях 6% или 150 600, е броят на пряко заетите в бранша. У нас, към декември 2008 г., близо 2 600 души са пряко заетите в пивоварния сектор, докато към настоящия момент заетостта в производството на пиво и малц е 3 077 човека. За изминалата година България и Турция делят второто място по пряка заетост на Балканите. Първа се нарежда Румъния с общо 10 300 директни работни места, а в Гърция техният брой е общо 1809.

През изминалата година пивоварните компании на стария континент са произвели 427 млн хектолитра бира, като от тях са продадени близо 394 милиона. Това превръща Европа в най-важния и основен производител на бира в света, следвана от Япония и САЩ.

На Балканите България заема трето място по показателите производство и консумация на бира. Първа е Румъния с близо 19 млн. произведени и 20 млн. изпити хектолитра. На второ място се нарежда Турция с 9 млн. производство и 8 млн. консумация. След нея е България с 5 360 000 произведени и 5 373 298 продадени хектолитра, а най-малко производството и консумацията на бира са в Гърция със съответно 4 500 000 и 4 600 000 хектолитра пиво.

Важно място в приоритетите на европейската пивоварна индустрия заемат и отговорният маркетинг и реклама. Според доклад на здравния департамент на Европейската комисия, националните пивоварни асоциации са реализирали 43 от общо 101 инициативи под шапката на Европейския форум за алкохол и здраве. В рамките на форума България е представена единствено от Съюза на пивоварите. Това отрежда на пивоварната индустрия водеща роля в борбата срещу злоупотребата с алкохол и прокламирането на умерена и разумна консумация.