През 2009 г. брутните инвестиции в интернет реклама у нас са били 33.4 млн. лв. Това сподели управителят на медийна агенция Piero 97 Иво Цеков по време на 14-ия рекламен форум, открит днес в НДК.

„Ако през 2008 г. онлайн рекламата е имала 76% ръст на брутните обеми спрямо 2007 г., то през 2009 г. той е бил само 4% спрямо 2008 г., сподели още Цеков.

През 2009 г. интернет формира 3.2% от рекламния пазар.

По мнението на Красимир Гергов, председател на Асоциацията на рекламните агенции, нетният рекламен пазар през 2009 г. е бил 390 млн. лв., а цената на рекламата е паднала с около 20-35% в различните медии.

Гергов прогнозира, че през 2010 г. рекламният пазар може да спадне с около 7-10%, но е възможно и да се запази на нивото от 2009 г.