Разбит е виртуален МОЛ за ментета
Виртуален магазин, цял МОЛ, който продавал ментета на известни марки, е бил разбит от служители на сектор "Компютърни престъпления", съобщи пресцентърът на МВР.
Акция била ръководена от Софийската районна прокуратура. Разбити били магазин и склад в центъра на София.
Иззети са голями количество чанти, шапки, шалове, часовници, гривни, колиета, обеци, портфейли и парфюми с търговските знаци на световни марки, собственост на "Кристиан Диор", "Люи Вюитон", "Адидас", "Долче и Габана" , "Версаче", "Армани" , "Булгари" , "Радо" , "Монблан" , "Омега" , "Ролекс" и др.
Фалшификатите били рекламирани във виртуален магазин на адрес mаllvm.com, където клиентите имат пряк поглед върху вида на стоката, могат да я поръчат и след плащане да я получат, често без да разберат, че е контрабандна.
Достъпът до сайта вече не е възможен.
Полицаите са задържали и пратки, които са били подготвени за разпращане на различни места в страната.
Иззети са и компютърни конфигурации с администраторски достъп до сайта.
Щетите, нанесени на правоносителите на търговските марки са за над 1 млн. лв.
Срещу мошениците е образувано досъдебно производство по чл. 172 Б от НК за извършени престъпления срещу интелектуалната и индустриалната собственост, за които се предвижда наказание лишаване от свобода до 5 години.
От МВР използват случая, за да предупредят, че у нас все по-често се появяват сайтове, предлагащи фалшиви стоки. Освен щетите за бюджета и нарушаването на интересите на бизнеса, предлагането на ментета със съмнително качество руши доверието в наложени търговски марки и компрометира електронната търговия като добра форма за бизнес.