Продажбите на леки автомобили в България през 2010 г. отчитат спад от 26.78% спрямо предходната година, сочат изчисления на Profit.bg на база данни от Асоциацията на автомобилните производители и техните оторизирани представители.

Колко са продадените леки автомобили у нас

За 2010 г. общо са реализирани 18 820 леки автомобила, спрямо 25 705 броя за 2009 г. Продажбите на автобуси и камиони са 1265 срещу 1108, а на мотоциклети - 337, срещу 488 за 2009 г.

За втора поредна година Toyota е №1

За втора поредна година най-продаваната кола в България е Toyota с 1906 продажби. Следват Ford и Volkswagen с по 1717 и 1684 сделки, както и Peugeot с 1508 продадени автомобила.

Марка 2010 2009 Изменение 1 Toyota 1906 2820 -32,41% 2 Ford 1717 2030 -15,42% 3 Volkswagen 1684 2251 -25,19% 4 Peugeot 1508 2263 -33,36% 5 Skoda 1381 1501 -7,99% 6 Dacia 1325 1744 -24,03% 7 Citroen 1123 1829 -38,60% 8 Opel 1110 2191 -49,34% 9 Chevrolet 1068 1404 -23,93% 10 Renault 1055 932 13,20% 11 Nissan 702 739 -5,01% 12 BMW 514 574 -10,45% 13 Fiat 480 482 -0,41% 14 Mercedes 453 616 -26,46% 15 Mitsubishi 414 600 -31,00% 16 KIA 394 562 -29,89% 17 Mazda 375 494 -24,09% 18 Audi 365 577 -36,74% 19 Honda 179 361 -50,42% 20 Suzuki 172 252 -31,75%
Общо 17925 24222 -26,00%

*Данни: ААП

Общо 10 са марките през 2010 г., отчели повече от 1000 продажби, като в топ 10 попадат още Skoda, Dacia, Citroen, Opel, Chevrolet и Ranault.

Топ 20

Двайсетте най-продавани автомобилни марки са реализирали 17 925 леки коли през 2010 г., спрямо 24 222 броя за година по-рано. Съвкупните продажби съставляват 95.24% от общо продадените коли у нас.

Рекорден декември

Месец декември е рекорден по продадени нови автомобили. През изминалия месец реализирани са 2260 броя, спрямо 1794 за ноември и 1577 броя за октомври.

Месец Продажби леки автомобили януари 1 160 февруари 1 318 март 1 478 април 1 236 май 1 699 юни 1 713 юли 1 663 август 1 561 септември 1 361 октомври 1 577 ноември 1 794 декември 2 260

* Данни: ААП

Ръст за Renault, спад за Honda и Opel

Само една марка от топ 20 отчита повече продажби за 2010 г. спрямо предходната година. Това е Renault, реализирали с 13% повече коли от 2009 г.

На обратният полюс са Honda и Opel, чиито продажби паднаха с близо 50 на сто.