Неконсолидираната печалба на Петрол расте над два пъти през 2010 г., като според публикуваните данни в неконсолидирания отчет на дистрибутора на горива тя е 15.74 млн. лв.

Продажбите на компанията в края на отчетния период са 514.28 млн. лв., което е увеличение от 5% на годишна база. С основен принос са приходите от реализирани стоки (507.8 млн. лв., при 475.4 млн. лв. през 2009 г.).

За миналата година от Петрол са продали 294 млн. литра гориво на дребно, като приходите от това са 478 млн. лв. Показателите в предходните две години са съответно: 2009 г. (324 млн. л и 444 млн. лв. приходи) и 2008 г. (393 млн. л и 662 млн. лв. приходи).

С подобни показатели за 2010 г. Петрол са трети по пазарен дял в страната ни с 15.35%. Лидери в бранша са ЛУКОЙЛ България (29.08%), последвани от OMV (17.76%). Непосредствено под Петрол, четвърти се нареждат от Shell (14.96%).

Печалбата на Петрол на литър гориво през 2010 г. расте, като достига размери от 0.22 лева/литър без ДДС. Като цяло за годината този показател е в рамките на 0.195 лв./литър, се казва в междинния отчет на дружеството.

Основната стратегическа цел на дружеството е да запази и развие своята позиция на лидер на пазара за дистрибуция на горива на дребно, се казва още в документа. За постигане на тази стратегическа цел, управителният съвет е възприел дългосрочна стратегия, включваща няколко основни елемента, сред които разширяване на дистрибуторската мрежа; възстановяване продажбите до нива от преди продажбата на 75 обекта на Лукойл и над 40 обекта на други контрагенти, чрез инвестиции в реновиране на съществуващи обекти и изграждане на нови; разширяване на продуктовата гама; увеличаване на приходите от такси за съхранение на горива на външни клиенти и др.

От Петрол планират рационализиране и повишаване ефективността от използване на активите, което включва освобождаване от такива, които не са свързани с основната дейност на компанията - продажба на горива на едро и дребно.

Дистрибуторът планира да увеличи своите продажби и пазарния си дял, чрез разширяване на своята дистрибуторска мрежа с още до 20 търговски обекта до края на 2011 година.

Ръководството планира да осъществи тази цел, както чрез изграждане на нови обекти в нови локации, за които има очаквания, че ще привлекат високи търговски обороти (включително новата пътна мрежа на България), така и чрез консолидиране по-малките независими конкуренти, посредством сключване на франчайзингови или дилърски договори или чрез директно придобиване.

Активите на Петрол по балансова стойност са 620.07 млн. лв. (187.54 млн. лв. нетекущи при близо 510 млн. лв. за 2009 г. и 432.52 млн. лв. текущи активи, при 95.09 млн. лв. за 2009 г.).

Текущите пасиви на компанията нараснаха до 241.3 млн. лв., при 49.6 млн. лв. в края на 2009 г. Да припомним, че тази есен от компанията ще трябва да погасят облигационен заем в размер на близо 100 млн. евро.

Акциите на Петрол не отчетоха промяна в цената си днес от 4.80 лв. за лот. Книжата на компанията поскъпнаха на БФБ-София с близо 14%, до 7.96 лв. Подобно на 2009 г. пикът в цената е отчетен в последния търговски ден на борсата за съответната календарна година.