Опасенията от проблеми с доставките на петрол през Суецкия канал са преувеличени, казва Наташа Бойдън, старши изпълнителен директор и транспортен анализатор в Cantor Fitzgerald, в интервю за CNBC.

"Основното нещо, което трябва да се знае, е че каналът е под контрола на военните. Те следят много внимателно какво става там, така че да няма проблеми с доставките," казва Бойдън.

С нарастването на общественото недоволство в Египет много транспортни анализатори се опитват да определят дали наистина съществува заплаха за един от най-натоварените транспортни маршрути.

"Основното нещо, което би трябвало да породи опасения, е евентуално преустановяване на военния контрол над канала, което би позволило на други фракции да поемат контрола и да навредят на транспорта през него," казва тя.

"Египет генерира около 3.2% от брутния си вътрешен продукт от канала, който е третия най-голям източник на приходи за страната, така че е в нейна полза по всякакъв начин да не позволява неговото затваряне," казва Бойдън.

Също така, ако каналът бъде затворен, това ще породи дипломатически усложнения в останалия свят, тъй като много страни разчитат на него.

Въпреки това по-голяма част от транспорта на петрола от Близкия Изток не тръгва на север през Суецкия канал, а по-скоро отива на Изток към Китай, смята тя.