Традицията повелява на 1 април да излъжеш някого. Традицията повелява и да не вярваш на никого, защото със сигурност ще бъдеш излъган. Въпреки това някои успяват да излъжат колкото абсурдно, толкова и изкусно, и да победят всеобщия първоаприлски скептицизъм. Представяме ви най-абсурдните и смешни шеги на медиите, предизвикали широк отзвук:

Рекордна реколта на спегети в Швейцария

През 1957 г. в едно от най-представителните предавания на Би Би Си, говорителят напълно сериозно обяснява, че благодарение на необичайно топлата зима и ликвидацията на ужасните вредители „макаронен дългоносник", швейцарските фермери са постигнали рекордна реколта на спагети. Всичко това се развива на фона на швейцарки в традиционно облекло, които събират снопове спагети от дърво.

Редакцията е залята от обаждания откъде може да се купи макаронено дърво и как се отглежда.

Цветен телевизор

През 1962 г. в Швеция има само един телевизионен канал с черно-бяла програма. В новинарска емисия обаче се съобщава, че благодарение на нова технология всички телевизори ще могат да излъчват цветна програмата, ако върху телевизора се нахлузи найлонов чорап. Редица зрители провеждат експеримента.

Това, което телевизията не знае е, че само осем години по-късно предзнаменованието й ще се изпълни и телевизията наистина ще стане цветна...

Полет по време на планетарно разместване

През 1976 г. английският астроном Патрик Мур обявява пред Би Би Си, че точно в 9:47 часа сутринта ще станем свидетели на изключително рядък астрономически феномен, при който планетата Плутон ще застане пред Юпитер и в следствие на сложното взаимодействие на планетите, за което астрономът разказва подробно, гравитационното поле на Земята временно ще отслабне. Ако в точния час зрителите скочат, временно ще изпаднат в състояние на безтегловност, нещо като полет.

Малко след 9:47 часа започват да звънят слушатели ... за да удостоверят верността на казаното. Една от слушателките дори твърди, че в 9:47 тя и единадесет нейни приятели направили кратък полет из стаята, в която се били събрали.

НЛО каца в Лондон

На 31 март 1989 г. хиляди шофьори в предградие на Лондон стават свидетели на стават свидетели на нещо невероятно: ярко светеща летяща чиния се спуска над града на мъглите.

Мнозина спират, за да разгледат необчайния апарат. Малко по-късно извънземните се приземяват в края на града. Разбира се местните хора звънят в полицията, за да съобщят за извънземното нашествие.

Полицията от своя страна прави кордон, кара хората да се изтеглят и застава в очакване. Нали и тя няма директива какво се прави с извънземни!? Накрая смел офицер решава да се приближи и почуква с палката си на вратата на чинията. Тя се отваря, а на нея стои нисичко същество в сребристо одеяние.

Не, оказва се, че това не е извънземно... а шефът на компания Virgin Records Ричард Бранстън (на снимката), който носи сребрист костюм. А чинията е всъщност балон с горещ въздух, конструиран от самия него. Той искал да се приземи в Хайд парт, но вятърът го отклонил от курса.

Кремвакс

През 1984 г. в зората на интернета в мрежата Usenet се появява съобщение, че СССР се присъединява към системата за телевизионни конференциии на Usenet. Това е съобщил Константин Черненко с интернет-адрес chernenko @ kremvax . UUCP. Той обяснил, че СССР търси възможност да води „открита дискусия с американците и европейците". Много хора са потресени и изразяват мнение, че присъединяването на руснаците към високите технологии крие заплаха за националната сигурност.

Смята се, че това е първата шега в Инетрнет.

Уеб-възли

През 1999 г. Business Wire публикува съобщение на компания под името Webnode , в което се твърди, че компанията е получила договор от държавата за право на владеене на „възлите" в Интернета от следващо поколение.

Всеки от тези възли, а те са около 50 млн., е особен „маршрут" на предаване на данните и се предлага по 100 долара. Цената му ще се движи според това колко натоварен е възелът, т. е. колко данни са пропуснати през него. Затова и борбата за владение на възлите се очертава като изключително конкурентна. Компанията е залята от поръчки на желаещи да купят уеб-възел, които за съжаление не може да удовлетвори. Срещу нея са заведени дела както от желаещи за възли, които смятат че са ощетени, така и от самия Business Wire, публикувал съобщението без да се усети за какво става дума.

Свирещи моркови

През 2002 г. супермаркетите Tesco обявяват в The Sun, че е постигната успешна генна модификация на моркови. При нея по естествен път се появяват отверстия по дължината на моркова. Това става в процеса на термична обработка и когато готвенето е почти приключено, морковите започват да свирят, показвайки на домакинята, че е време да изключи печката. Редица клиенти посещават магазина в търсене на специалните моркови.

Биг Бен става цифров

Би Би Си съобщава през 1980 г., че лондонският Биг Бен ще бъде модернизиран и за да е в крак с времето, неговият циферблат ще бъде заменен с електронно табло. Хиляди граждани протестират срещу това оскверняване на символа на Лондон.

Пролетно почистване

През 1997 г. редица медии обсъждат едно електронно писмо,получено на хиляди електронни пощи в цял свят. То предупреждава, че от 31 март до 2 април интернет няма да работи заради цялостно пролетно почистване, което ще бъде извършено от японски суперроботи Toshiba ML -2274. Целта е да бъде почистен натрупания с годините електронен боклук, т. е. електронни адреси, които не се ползват, уебсайтове и сайтове на хакери. Гражданите се умоляват да изключат в периода Интернет-устройствата си.

Всъщност това е версия на стара шега, при която телефонен оператор се обаждал на доверчиви клиенти, за да им обясни, че има пролетно почистване на телефонните линии и ако може- нека поставят на слушалката торбичка, за да се събира в нея праха, който ще изпадне от слушалката по време на профилактиката.

ИТАР-ТАСС в САЩ

През 1982 г. два щатски ежедневника - Connecticut Gazette и Connecticut Compass публикуват едно и също съобщение- те са придобити от официалната съветска информационна агенция ТАСС. Това е първото преминаване на съветска медия отвъд Желязната завеса. Непосредствено след покупката, редакторите на двата вестника са загинали при нещастен случай- по време на лов те взаимно се застреляли с автомати на съветската армия.Новият издател настоява вестниците да са изцяло в червен цвят.

Редица читатели звънят и в двата вестника, за да изкажат съболезнования за смъртта на редакторите. Друг пък е възмутен и заявява, че винаги е подозирал вестниците в комунистическа пропаганда и рано или късно комунистите ще завземат свободното слово на Америка. Опитват се да му обяснят, че това е шега- ТАСС никога не е купувала вестници в САЩ, а редакторите са живи и здрави. Човекът обаче отговаря: „А вие какво си мислите? Че ще повярвам на камара комунисти?!".