Най-скъпите застрахователни марки в света
China Life Insurance е най-скъпата застрахователна марка в класацията BRANDZ Top 100 за 2011 г. на компанията WWP. Тя струва 19.542 млрд. щатски долара и е на 33-то място в световния чарт.
Само две застрахователни компании попаднаха сред стоте най-скъпи търговски марки в света. И двете са китайски, и попадат за пръв път в престижната класация.
Застраховането обаче е секторът с най-поскъпващи брандове. Със 137% е нараснала стойността на 10-те най-ценни застрахователни марки, спрямо 2010 г. За сравнение, поскъпването при вторият сектор в това класиране - бързото хранене, е едва 22%.
Това се дължи именно на включването на тазгодишните първенци в застраховането - China Life Insurance и Ping An, както и на още една китайска компания - China Pacific Insurance, която се класира на пето място в секторната класация.
China Life Insurance е на шесто място по цена сред азиатските компании. Тя е и на второ място, а Ping An - на седмо, сред новите попълнения в BRANDZ Top 100.
Двете топ компании - China Life и Ping An, както и China Pacific, печелят от големината на китайския пазар и бързия ръст на застрахователната индустрия там. Публично търгуваната China Life държи над 90 млн. полици. Успоредно със своите корпоративни услуги, Ping An обслужва и около 56 млн. клиенти на дребно, става ясно от доклада на WWP.
Други два застрахователни бранда са сред 20-те най-поскъпнали стари участници. GEICO е на осма позиция с 53% ръст спрямо миналата година, а MetLife - на 17-а с 31%.
Застрахователите се фокусират върху фендамента
Застрахователните компании се освобождават от допълнителните бизнес направления и въвеждат иновации, с които все повече прехвърлят контола над купуването върху потребителите, сочи докладът.
Промените са част от усилията на застрахователите да възстановят доверието, което ерозира заради поставянето им под общ знаменател с банките и другите големи институции, които допринесоха за световния финансов спад.
Някои от застрахователите се лишават или ребрандират своя бизнес за управление на активи, като се разграничават от носещите неприятности високорисковите инвестиции. Вместо това се концентрират върху върху продаването на полици.
Компаниите от общото застраховане продължават да се борят в условията на нарастващ контрол на клиентите над процеса на покупки. Възможността на потребителите да прескачат брокерите, да търсят и да купуват застраховки онлайн, започна да се развива първо в автомобилното и имущественото застраховане, а след това се разпространи и в живототозастраховането.
MetLife, чиято стойност нарасна с 31%, пусна в САЩ уеб сайт наречен "Straight Story on Life Insurance" (Откровено за животозастраховането). Спечелилото награда онлайн приложение прави нещо като карта на потребителското пътуване, в изследване на подходящите опции в животозастраховането и финансовите планове. То позволява на потребителите да правят сравнения и да контролират важните покупки, които традиционно зависят от агент.
Във Великобритания и континентална Европа потребителите продължават да купуват през сайтовете за сравнение на оферти. За разлика от тях, базираната в САЩ State Farm набляга на уменията си да продава през агенти.
Демаркационната линия ясно разграничава базираните на агентски мрежи брандове за пълно обслужване като State Farm и Chubb от марките, които инвестират в сложни виртуални решения за обслужване на клиентите си, като GEICO и Progressive.
„Предизвикателството пред компаниите е да създадат наистина запомнящата се идентичност, която ще позволи на хората да се обвържат най-вече емоционално с бранда. Другата препоръка към тях е да действат, така както афишират. Напоследък не е достатъчно само да рекламираш, а е нужно да докажеш с дела, това което заявяваш", казва един от консултантите на класацията Ник Кларк.
Напомняме, че през март бе публикувана класацията за най-скъпи търговски марки The BrandFinance Global 500, според която най-скъпият застрахователен бранд е AXA, а China Life Insurance е на четвърто място сред застрахователите.