Животозастраховането има няколко измерения и ако едно семейство едва преживява, а по статистически данни повечето домакинства харчат 30% от доходите си за храна, за него е много трудно да инвестира в подобни продукти, каза Клаус Мюледер, изпълнителен директор и член на УС на Булстрад Живот Виена Иншурънс Груп, по време на панел Животозастраховане на форума Шумът на парите 2011 г., организиран от Profit.bg.

На въпрос какво може да се направи по отношение на дистрибуцията на застраховките и дали те се предлагат от образовани хора, Мюледер посочи, че има няколко дистрибуционни канала, като банковото застраховане например, но съществува огромен потенциал за растеж в дистрибуционната система не само с агенти, но и с брокери, които да продават животозастрахователни продукти.

Хората като цяло трябва да разберат смисъла на животозастраховането, според него.

В Австрия има няколко агенти, които продават само животозастраховане, посочи като пример Мюледер. В такъв случай обаче трябва да с работи отблизо с клиентите, и хората, които влизат на този пазар, трябва да го разберат.

Брокерите и агентите имат голям потенциал, тъй като всеки агент има огромен кръг от контакти. Вместо да се опитват да продадат поредната застраховка за автомобил, те биха могли да опитат да предложат застраховка Живот, която може да осигури на хората много неща за в бъдеще, според г-н Мюледер.

Спестяванията при този вид застраховка могат да отговорят на много нужди, докато със сигурност човек няма да си спомня от кого е купил застраховка за кола преди 30 години, смята той

Животозастраховането е един от най-модерните продукти, който дава на човек гарантирана доходност за много дълъг период от време и гаранция за капитала, който влага, т.е., че след 20-30 г., когато има нужда от парите, не е зависим от това дали фондовият пазар например е нагоре или надолу или има финансова криза, според Мюледер.

Работа на животозастрахователните компании, според г-н Мюледер, е да убедят хората да спестяват, вместо да харчат веднага пари и да разберат, че животозастраховането е продукт, който отговаря на техните нуждите. Според него това е нещо, с което трябва да се започне още сега.

„Шумът на парите" 2011 се реализира благодарение на: ПОК Доверие, Emporiki Bank, MetLife, KIA Motors, MKB Unionbank, БенчМарк Финанс, Енемона и Джони Уокър.

Медийни партньори на събитието са: insurance.bg, DarikFinance.com, econ.bg, infostock.bg, news.bg, money.bg, Darik Radio, imoti.net, EBF TV, сп. Мениджър, сп. Enterprise, сп. Prime Time, сп. Yachting & Lifestyle, Градът Медиа Груп.