М. Маринов: IPO-то трябва да е осъзнато
Време ли е за IPO?
Винаги е време да се мисли за публично предлагане. Но една компания е готова за борсата, когато мисли за него години наред.
Пазарът е предизвикателство и за да може една компания да го посрещне, то трябва да работи за това години наред и по отношение на отчетността си, и по линия на корпоративното управление. Това смята Мирослав Маринов, зам. гл. изпълнителен директор на ПОК Доверие.
Винаги е било полезно да има компании (емитенти на акции, облигации), но такива с ясна идея и бизнес, които са открити. Този апел Мирослав Маринов отправи към компаниите, които гледат вече към капиталовия пазар, за да успеят да привлекат вниманието на големите институционални инвеститори.
По линия на предстоящата продажба на държавните дялове в електроразпределителните дружества през борсата и отношението на пенсионните фондове към тези сделки, мениджърът коментира, че ще прегледат информацията, ще направят оценки и съответно ще определят и интерeсa.
Маринов припомни обаче, че всички големи инвеститори имат достъп до информацията за самата компания-майка (била тя ЧЕЗ, EVN, E.ON - бел. р.), като в крайна сметка би могъл да придобие акции директно от тези дружества.
Мирослав Маринов бе един от участниците в панела „Капиталов пазар" на специализирания финансов форум „Шумът на парите" 2011. Организатори на събитието са Profit.bg и Thousand smiles.
„Шумът на парите" 2011 се реализира благодарение на: ПОК Доверие, Emporiki Bank, MetLife, KIA Motors, MKB Unionbank, БенчМарк Финанс, Енемона и Джони Уокър.
Медийни партньори на събитието са: insurance.bg, DarikFinance.com, econ.bg, infostock.bg, news.bg, money.bg, Darik Radio, imoti.net, EBF TV, сп. Мениджър, сп. Enterprise, сп. Prime Time, сп. Yachting & Lifestyle, Градът Медиа Груп.