Какви коли купува българинът през 2011 г.?
Близо 60% от закупените леки автомобили в България през първите шест месеца на 2011 г. са с марките Volkswagen, Ford, Toyota, Dacia, Skoda, Peugeot и Opel, сочат изчисления на Profit.bg на база данни от Асоциацията на оторизираните производители и техните оторизирани представители в страната.
Най-предпочитаната марка обаче си остава Volkswagen, която е с пазарен дял от 11.87%. Следват Ford и Toyota с 9.23 и 7.98 на сто от пазара.
В топ 10, освен изброените вече Dacia, Skoda, Peugeot и Opel, попадат още Renault, Chevrolet и Citroen.
Общо 19 от членовете на асоциацията са реализирали повече от 100 нови автомобила за периода 1 януари - 30 юни.
Спрямо същия период на 2010 г. пазара отчита нарастване с 19.56%. Марките от топ 20 по реализирани продажби пък формират 95.66% от всички продадени автомобили в страната.
Процентно, спрямо година по-рано, най-голям ръст на продажбите си отчитат от KIA - 137%, следвани от Suzuki и Audi. В топ 5 са още лидерът Volkswagen и Skoda.
През първите шест месеца на 2011 г. в страната са сключени сделки за 215 нови мотоциклета, спрямо 191 за година по-рано, както и 12 автобуса и 655 нови камиона.