В един или друг момент, всички имаме затруднения с работата си, които ни карат да я мразим. Но има хора, които са искрено нещастни и тихо страдат от прекараните 40 часа седмично, 51 седмици в годината на работното си място.

Ниското заплащане, невъзможността да си тръгнеш навреме, да пътуваш в натоварените часове, понякога притеснен или болен, и дори липсата на място до прозореца могат да бъдат виновници или да допринесат за лошото отношение на работното място.

Според проучване на CareerBliss, цитирано от Си Ен Би Си, дeсетте професии с най-много нещастни служители са:

1. IT-директор .

На фона на учители и сестри, вземащи нищожно заплащане за дълги часове работа, първото място изненадва, но е факт: IT- директорите са с най-високо неудовлетворение от работата си. Те обобщили причините в три думи: „Шуробаджанащина, връзкарство, неуважение".

2. Директор Продажби и маркетинг.

Директорът по продажбите и маркетинг плановете се занимава с представяне на фирми и генериране на бизнес. Отговорностите му често включват управление на бюджета, връзки с обществеността, както и обучение на служителите. Запитани защо не обичат работата си, повечето отговарят- липса на разбиране от страна на висшия мениджмънт и липса възможност за развитие.

3. Продуктов мениджър.

Под „Продуктов мениджър" се разбира голям кръг от длъжности в зависимост от компанията и нейния сектор. В някои случаи работата се свежда просто до оценка дали продуктът е подходящ за бизнес модела на компанията, в други - тя включва и управление на ресурсите, маркетинг и т. н. Нивото на неудовлетвореност от нея е много високо, причините различни. Докато един от анкетираните се оплакал от липсата на развитие, друг обяснил, че се отегчава от многото странични, чиновнически задължения, които трябва да върши.

4.Уебдизайнер.

Това е човек, който проектира, разработва и поддържа приложения за интернет. Уебдизайнерите често страдат от самота, т. е. от това, че не могат да намерят общ език с клиентите или шефовете си и им е трудно да комуникират съгласувано с хора, които нямат ни най-малка представа от технологии.

5.Технически специалист.

Под това CareerBliss разбира всички, които се занимават с анализ, изграждане, тестване, инсталиране или модификация на инфраструктурни проекти и носят отговорност за това. Инженерите, защото те са такива, са особено наранени от пренебрегването на тяхното мнение при реализацията на проекта.

6. Електротехник.

Представителите на тази професия се оплакват, че често им се налага да работят под напрежение... двустранно. Работата е тежка, в срокове и изисква прецизност, без да дава перспектива за развитие.

7. Съдебни служители.

В САЩ това са помощници на съдиите, обикновено студенти юристи в горните курсове на обучение. Макар позицията да е търсена, добре платена и да отваря много врати, младите помощници не са особено щастливи да се подчинява на капризите на понякога доста находчиви личности.

8.Техническа поддръжка.

Когато работата ти е да решаваш проблемите на хората с компютрите, получаваш различни телефонни обаждания- от учтива молба за технически съвет до паникьосани личности, на които нещо в принтера се е объркало и не знаят какво. Често се налага да отидат на място, понякога и през уикенда, за да чуят: „Вие можете да го направите по-добре".

9.Стругар.

Това е специализирана работа, в която голяма част от процеса се извършва на ръка, при висока степен на физическа опасност, шум и тежки работни условия. Защо тогава работниците да се чувстват щастливи?

10. Маркетингов мениджър.

Маркетинговиите мениджъри отговарят за рекламата и промоциите, разработват стратегии, за да отговарят на целите на продажбите, въз основа на проучване на такива фактори, като потребителското мнение и поведение на пазара. И когато постигнат целта си, най- често чуват: „Това ти е работата".