С тригодишно закъснение вчера Boeing достави своя първи самолет 787, информира AP.

Представянето на модела 787 беше забавено от проблеми с производството и дизайна. Сега обаче той е факт, а авиокомпаниите очакват от него да предложи на пътниците много повече удобства, да покрива нови маршрути и да осигури значителни спестявания по отношение на разхода на гориво.

Първият 787 отива при японската авиокомпания All Nippon Airways.

Авиокомпаниите харесват новия самолет, който Boeing нарича Dreamliner. Те са поръчали над 800 броя от него, което е доста повече в сравнение с поръчките на предишни нови самолети.

All Nippon планира да започне полети с новия 787 от Токио до Окаяма-Хирошима на 11 ноември. Първият международен полет ще бъде по маршрута Токио - Франкфурт през януари.

Първият клиент за САЩ е United Continental Holdings Inc., която ще получи своите самолети 787 през следващата година, и планира да започне полети с тях между Хюстън и Оукланд, Нова Зеландия и Хюстън-Лагос, Нигерия.

От Boeing очакват да доставят общо 25-30 от новите 787 и 747-8 през тази година. За да отговори на голямото търсене, компанията си е поставила амбициозната задача да произвежда по 10 самолета на месец до края на 2013 г. Никоя компания досега не е произвеждала голям самолет толкова бързо.

Все още не е ясно кога моделът 787 ще започне да носи печалба на компанията. Boeing вече направи отчисления в размер на 2.5 млрд. долара през 2009 г. по програмата и дължи допълнително пари на клиентите за закъснението на доставките. Ръководителите на Boeing бяха обявили, че ще съобщят кога моделът ще започне да носи печалба, след като първият самолет бъде доставен.

Цената на 787 е между 185 и 218 млн. долара.

Конкурентът на Boeing Airbus се надява скоро да пусне своя нов модел A350.