Днес лепят последните стикери за Каско
Днес, 7 октомври е последният ден, в който ще бъдат лепени стикери за наличие на сключена застраховка Каско. От утре 8 октомври влизат в сила промените в Кодекса за застраховане, с които се забранява поставянето на знаци, белези или други индикации на видимо място върху моторните превозни средства, които пряко или косвено указват наличието на сключен застрахователен договор в връзка с това МПС. Забранява се на застарохавелните компании и да изискват от клиентите си да маркират своите автомобили, за да направят застраховка Каско.
Колите, на които бъдат залепени стикери утре ще могат да се движат с дях до 7 октомври 2012 г. Всеки шофьор със стикер за наличие на Каско след тази дата може да отнесе 50 лв. глоба. А ако някой застраховател наруши забраните, ще понесе санкция от 30 000 до 60 000 лева, а при повторно нарушение - от 60 000 до 120 000 лева.
Всички застрахователи ще спазят закона
Всички застрахователи са привели общите си условия с промените в Кодекса, показа проверка на Insurance.bg.
„Комисията за финансов надзор изрично поиска от застрахователите да и бъдат предоставени новите общи условия по Каско, така че законът ще бъде спазен стриктно", каза Николай Генчев, председател на управителния съвет и главен изпълнителен директор на Уника.
От 5 октомври в Армеец влязоха в сила новите общи условия, които са изцяло съобразени с изискванията на закона", уточни Цветанка Крумова, изпълнителен директор на Армеец. Огледът на автомобилите и тяхното заснемане остават като неотменна част от този вид застраховане, обясни тя.
„До седми ще маркираме, а след това ще действа само информационна система, в която ще се съхраняват снимките от огледите", каза Петрозар Петков, председател на съвета на директорите и изпълнителен директор на Бул Инс.
Забраната влиза в сила от осми, ДЗИ е привело общите условия с новите изисквания, така че няма да слагаме никакви индикации, потвърди и Недялко Чандъров, главен изпълнителен директор на ДЗИ.
Булстрад и Български имоти и досега не са държали на тази практика кой знае колко, така че с отовност ще я преустановят, коментира и Румен Янчев, изпълнителен директор и председател на УС на Булстрад Виена Иншурънс Груп.
Доброволното пасивно маркиране остава
Застрахователите не могат да обвързват Каското с маркирането и да задължават клиентите си да маркират. Законът обаче не забранява микрогравирането по принцип. Затова, който пожелае може да ходи, да маркира колата си, където и по какъвто начин пожелае, без страх от глоба. Това обаче по никакъв начин не бива да указва наличието на застраховка.
Целта на забраните е да се направят автомобилите неразпознаваеми по отношение на това дали са застраховани с Каско и при коя компания. Причина за промените станаха обвиненията от страна на властта, че има застрахователни компании, които работят съвместно с автокрадци, които крадат само коли на техни конкуренти, а маркировката се използва, за да показва на кои коли да не се посяга. От управлението очакват кражбите на коли да намалеят с отпадането на възможността за маркиране.