Колкото по-голяма и известна една марка, толкова повече става обект на слухове и конспиративни теории, които от уста на уста прекосяват света. Сега недоброжелателите са улеснени от глобалната мрежа, която ще видим често ускорява разпространението на неверни слухове:

Coca-Cola

Coca-Cola бе принудена да включи на уебсайта си страница, в която да опровергава редица неверни слухове, появили се срещу нея през годините.

Ето какво отрича компанията: Coke не съдържа коса, алкохол и свинско. Никой не е умрял от комбинацията на кола с дражета „Ментос". Напитката никога не е била зелена. Добавяният в нея MSG не е афродизиак. Дружеството не е обвързано с мормонската религия, нито е финансирано от антисемистски кампании.

Не е вярно, че алуминиевите кутии на компанията водят до Алцхаймер. " Безалкохолни напитки, консервирани в алуминиеви кутии, всъщност могат да съдържат само следи от метал, тъй като вътрешната повърхност на съда да е лакирана, свеждайки до минимум на възможността от разтваряне на алуминий в напитката", заявяват от компанията. Там също така се цитира Асоциацията на болните от Алцхаймер: "Няма никакво доказателство, че алуминият причинява болестта на Алцхаймер."

KFC

През 1991 г. Kentucky Fried Chicken променя името си на KFC, за да разшири възприемането на менюто и за да „изчисти" от името си думата „пържен" в пика на негативните асоциации на думата с нездравословна храна.

Процедурата обаче е забавена от спам, който циркулира по електронните пощи и дава напълно неверни сведения за промяната: "Причината да се нарекат KFC е, защото те не могат да използват думата „пиле" повече. Защо? KFC не използва истински пилета. Те всъщност използват генетично модифицирани организми. Тези т. нар."пилета" живеят чрез тръби, поставена в техните тела, за да вливат кръв и хранителни вещества през структурата им. Те нямат човки, пера и крака. Костната им структура е свита драстично, за да се получи повече месо от тях. Това е чудесно за KFC, защото те не трябва да плащат толкова много производствени разходи. Няма скубане на пера или отстраняване на човката и краката". В имейла се казва още, че правителството забранило на KFC да ползва думата пипе.

В друг имейл пък се твърди, че компанията използва генномодифицирани пилета с шест крака.

Макар че всичко това звучи като шега, то смущава твърде много клиенти и KFC е принудена да реагира.

McDonald's

Това е друга марка, която твърде често става обект на неверни твърдения. Тя трябваше да отрича, че ябълковият пай всъщност се прави от круши и че млечният шейк съдържа стиропор.

Procter & Gamble

Отново и отново компанията бе принудена да защити името си от обвиненията, че е параван за сатанисти. Получовешкото лице- полумесец в символа, придружено с 13 звезди, според мнозина е знак на дявола и включва предполагаемото зло числото 666. Впрочем такива подозрения е имало и срещу McDonald's и Liz Claiborne, Lucent Technologies заради името и Apple заради логото с отхапаната ябълка.

Но само тези срещу Procter & Gamble завършиха с дело срещу конкурент- Amway, за разпространяване на неверни слухове. Засегнатата компания пък се обяви за изкупителна жертва на Proсter. В крайна сметка това не помогна и четирима нейни дистрибутори бяха осъдени да платят 19.2 млн. долара обезщетение.

Starbucks

Вярно ли е, че Starbucks мрази военните? Веригата също е ударена от „вражески" спам, в който се твърди, че тя пренебрегва морските пехотинци. В имейла се твърди: "Наскоро морски пехотинци в Ирак ... пишат на Starbucks, защото искат да им покажат колко много харесват кафето им и ако може да получат малко безплатно в базата си. Starbucks връща отговор, в който благодари на морската пехота за тяхната подкрепа, но не подкрепя войната и никой, който участва в нея, и няма да им прати кафе. " Оказа се, че писмото наистина е писано от морски пехотинец, но това не прави случката автентична.

Bank of America

Като че ли нямаше достатъчно причини данъкоплатците да гледат на Bank of America под око, но се появи и този фалшив имейл, в който се твърди, че клиент искал да закрие сметката си, защото банката отпуска пари на нелегални имигранти. В отговор служителят поискал номера на социалната му осигуровка, а клиентът попитал искат ли номера и на нелегалните имигранти. Служителят обяснил, че не ги искат, защото още не били минали ниво 2 на испански и не знаели как да попитат. Макар всичко това да е не повече от виц, много хора предпочетоха да го сметнат за истинска история, с която да подкрепят омразата си към банката.

Disney World

Не е лесно да бъдеш „най-щастливото място на Земята" в този жесток свят. Това може да обясни и конспирациите срещу Магическото царство.

Една от тях твърди, че основателят на компанията Уолт Дисни никога не е умирал, той е положен в криокамера и периодично е разхождан из парка.

Според друг слух, под парка има клубове, само за членове. Долу има гурме ресторант, бар и разнообразие от пищни удоволствия за тези, които са достатъчно щастливи да получат членство.

Следвайте ни във Фейсбук