Рекламните провали на звездите
В добавка към основната си дейност, много звезди получават немалки допълнителни приходи като рекламират различни марки.
В повечето случаи подобни сделки са изгодни и за двете страни, но понякога нещата просто предварително не са обмислени както трябва или в един момент излизат от контрол.
Вижте някои от най-големите рекламни провали на звездите, подбрани от Business Insider:
О. Джей. Симпсън, Hertz, 1992
Преди О. Джей. Симпсън да стане известен с това, че беше съден и оправдан за убийството на бившата си съпруга Никол Браун и нейния приятел Роналд Голдман, бившата звезда на американския футбол беше лице на компанията за коли под наем Hertz.
През 70-те години на миналия век, Hertz плаща на Симпсън по 550 000 долара годишно, за да рекламира компанията.
Когато през 1992 г. около Симпсън се появиха информации за домашно насилие, Hertz се отказаха от него. Две години по-късни бившото рекламно лице на компанията беше арестувано за убийството на Браун и Голдман.
Шарън Стоун, Christian Dior, 2008 г.
Christian Dior се отказа от всички свои реклами за китайския пазар с участието на Шарън Стоун, след като актрисата отправи неподходящи забележки по отношение на разрушителното земетресение в страната, което отне живота на над 68 000 души.
"Те не се отнасят добре с Далай Лама, който е мой приятел," каза Стоун. "После дойде това земетресение и се случи всичко това и аз си помислих, това дали е карма? Когато не се държиш добре, ти се случват лоши неща?"
Мадона, Pepsi, 1989 г.
В разгара на войната между Pepsi и Coca-Cola през 1989 г., PepsiCo подписва с Мадона едногодишен договор за поредица реклами и концертно турне.
Компанията плаща на звездата над 5 млн. долара, за да използва новата й песен "Like a Prayer" в реклама, която е пусната за първи път по телевизията по време на популярния ситком „Шоуто на Козби“ и е видяна от близо 250 милиона души.
Самата реклама е подходяща за всякаква публика, но видео клипа на Мадона към песента, в който тя става свидетел на изнасилване и обикаля около горящ кръг поражда огромна полемика. (Впоследствие става ясно, че от Pepsi не били гледали видео клипа, преди да използват песента в рекламата).
Католическият епископ Рене Грасидо от Тексас настоява за бойкот не само на Pepsi, но и на всички останали продукти и марки на компанията като Taco Bell, KFC и Pizza Hut. След по-малко от месец Pepsi оттегля рекламата от ефира.
Лудакрис, Pepsi, 2002 г.
Повече от десетилетие след инцидента с Мадона, през 2002 г. Pepsi отново се забърква в неразбории със свое рекламно лице.
Pepsi спира 30-секундна реклама с участието на рапъра Лудакрис, след като Бил О'Райли от Fox News призовава за бойкот на продуктите на компанията. О'Райли заклеймява текстовете в песните на Лудакрис като „неморални“ и твърди, че те имат лошо влияние върху подрастващите.
Проблемите се появяват отново, когато от Pepsi решават да пуснат реклами с употребяващите множество нецензурни думи в езика си членове от семейството на рок легендата Ози Озбърн. След този ход на компанията, спирането на рекламите с Лудакрис заприличва на расова дискриминация.
Крис Браун, Got Milk, Doublemint, 2009 г.
Производителят на дъвки Wrigley и Milk Processor Education Program, която стои за рекламната кампания "Got Milk?", прекратяват договорите си с R&B изпълнителя, след като той се признава за виновен по обвиненията в нападение срещу своята приятелка Риана.
Хелена Бонам Картър, Yardley, 90-те години
Козметичната компания Yardley слага край на отношенията си с Хелена Бонам Картър, малко след като британската актриса заявява, че никога не носи грим и по тази причина не знае защо марката я е избрала за рекламно лице.
Кейт Мос, H&M, Chanel и Burberry, 2005 г.
Най-различни модни марки се отказаха от Кейт Мос, след като Daily Mirror публикува снимки как британският модел смърка кокаин през 2005 г. Burberry, Chanel и H&M решиха да се откажат или да не подновяват договорите си с нея, от което моделът загуби милиони долари. Въпреки тези проблеми в следващите пет години Мос някак си успя да удвои доходите си.
Коби Брайънт, Nutella, McDonald's, 2004 г.
Марките Nutella и McDonald's, сред чиито основни целеви групи е семейството, не подновиха договорите си с Коби Брайънт, след като звездата на Лос Анджелис Лейкърс беше обвинен в изнасилване през 2004 г.
След като обвиненията срещу него бяха оттеглени, марките започнаха отново да кръжат около Брайънт, но осем години по-късно той отново може да се озове в неприятна ситуация в това отношение заради развода си.
Кърсти Али, Jenny Craig, 2008 г.
Освен с ролите си актрисата е известна и с огромните промени в теглото й. Али слага край на тригодишното си партньорство като рекламно лице на Jenny Craig през 2008 г., твърдейки, че е задържала свалените 35 кг. повече от година и е готова да отстъпи път и на другите рекламни лица-Валери Бертинели и Куийн Латофа.
След това списание National Enquirer излезе с корица, на която твърдеше, че звездата всъщност е „уволнена за това, че е прекалено дебела". Али отрече и заплаши да съди изданието.
Лъжа или истина, два месеца по-късно Али се появи в шоуто на Опра Уинфри, за да се извини, че отново е качила свалените килограми. От Jenny Craig пък публикуваха изявление, в което заявяват, че продължават да поддържат приятелски отношения с Али и се гордеят от постигнатото от нея, докато е използвала програмата.
Чарлз Баркли, Weight Watchers, 2012 г.
Легендата от НБА Чарлз Баркли не беше уволнен заради гафа си, но въпреки това се получи доста конфузна ситуацията.
През януари тази година в една от почивките на мач от НБА Баркли явно не подозира, че камерите работят и случайно е записан как нарича програмата за сваляне на килограми, която рекламира, измама.
"Мислех, че това е най-голямата измама – да ти плащат, за да гледаш спорт," казва Баркли, който коментира мачове от НБА. "Тази програма Weight Watchers обаче е по-голяма измама."
Баркли може да имал предвид, че е измама да ти плащат толкова много, за да сваляш килограми (а не че самата програма за отслабване е измама), но въпреки това си беше лош ход от негова страна.
Алек Болдуин, Wegmans Food Markets, 2011 г.
Веригата хранителни магазини Wegmans Food Markets временно уволни Алек Болдуин като едно от рекламните си лица.
Болдуин и неговата майка, която е редовен клиент, участват в реклама на Wegmans, която веригата супермаркети решава да спре, след като Болдуин се замеси в скандал заради това, че отказал да изключи телефона си по време на полет. Актьорът не само се разправя със стюардесите, докато не е свален от самолета, но след това продължава да излива недоволството си в микроблога Twitter. От Wegmans съобщават, че множество клиенти са се обадили, за да се оплачат от неговото поведение.
Забраната обаче се оказа краткотрайна. Wegmans решиха отново да пуснат рекламата, след като бяха залети от стотици имейли, туитове и гневни оплаквания.
Майкъл Фелпс, множество марки, 2009 г.
Златният олимпийски медалист Майкъл Фелпс привлече вниманието, след като в интернет се появи снимка, на която се вижда как плувецът пуши марихуана на купон в Университета на Южна Калифорния. Рекламните му договори с AT&T и Rosetta Stone не бяха подновени.
Kellogg Co. също се отказа от Фелпс, разваляйки рекламен договор за 500 000 долара.
Други марки пък не се впечатлиха от случката с Фелпс. Subway дори стигна дотам, че пусна реклама с него, озаглавена "Бъди себе си."